• et
    • en
    • fi
    • da
    • no
    • sv

WordPressi e-pood on muutunud aeglaseks ja ebastabiilseks?

Pärast teie vajaduste detailset analüüsi ja erinevate lahendusvariantide põhjalikku kaalumist oleme jõudnud järeldusele, teie ettevõtte jaoks parim e-poe tarkvara on meie poolt pakutav.”

Kas oled ka seda nalja kuulnud? Arendajale ei saa seda kommentaari pahaks panna – erinevalt kassidest on meil üks elu ja aega-jaksu spetsialiseeruda mitmele tarkvarale napib. Käesolevas postituses räägime enda kogemuste põhjal mida teha, kui WordPressi e-pood jääb soovitust aeglasemaks, miks ning millisel hetkel võiks hakata kaaluma WordPressi väljavahetamist mõne suurema platvormi vastu. 

Taustast – kui Lumav (tollane Aedes) 2009. aastal loodi, oli tegevjuhi Silveri valitud esimeseks tarkvaraks just WordPress. Magento tuli mängu mõni aasta hiljem suuremate klientidega, ja kui 2018. aastal esimese Eesti kapitalil ettevõttena Magento partneriks valituks osutusime, loobusime uute WordPressi lahenduste arendamisest. Omame aastatepikkust kogemust mõlema tarkvaraga, kuid põhjus spetsialiseerumiseks Magentole oli eelkõige otsus teha väljakutsuvamaid projekte e-poodidele kellel keskmisest paremini läks.

E-pood kasvab liiga kiiresti

Vähemalt paar korda aasta jooksul, tulevad meie jutule edukad e-poodnikud, kes on mõne aastaga oma e-äri nullist suureks kasvatanud. Koostöö arendajaga on sujunud hästi – ta mõtleb kaasa, pakub uusi ideid, on proaktiivne ja teeb head disaini. Klientide arv järjest kasvab, seega sortimenti suurendatakse ning luuakse liidestused majandustarkvaraga, pannakse peale järjest uusi pluginaid ja pood tehakse mitmekeelseks. Mingist hetkest hakkavad aga üles kerkima kummalised e-poe jõudlusega seotud probleemid. Koostöös arendajaga hakatakse otsima lahendust –  võimsam server, koodi optimeerimine, uus disain, võib-olla isegi uus arendaja jm. Rakendatud meetmed pakuvad olukorrale küll leevendust, kuid äri kasvades probleemid muudkui korduvad ja nende likvideerimine muutub järjest kulukamaks.

Lõpptulemusena on kliendil ilusa disaini ja timmitud klienditeekonnaga pood, mis aga E-smapäeval maha jookseb, on aeg-ajalt põhjuseta aeglane või ei uuenda andmeid. Nagu tujukas laps, vajab see pidevat jälgimist. Vanemad samal ajal hoiavad hinge kinni kartuses, millal too plahvatab. Järjest raskem on planeerida kampaaniaid, sest pole teada, kuidas e-pood koormuse all käitub. Klient ei ole rahul, et ta ei saa äri teha ning ka arendustiim on õnnetu – tahaks arendada uusi lahedaid e-poode, kuid peab tegelema bugide parandamisega. Telefoni ekraanil kliendi nime juba jälle helistamas nähes ohkab ta sügavalt.

Neil (harvadel) juhtudel kui äri kasvab platvormist välja, hakatakse vaikselt ringi vaatama ja tehakse kodutööd nii uue lahenduse kui ka partneri osas. Klienti hoida sooviv arendaja võib appi tulla ja kliendi heaks isegi mõne võimsama platvormi õppimisse ise investeerida. Kuid suuremaid andmemahte teenindavad e-poe tehnilised lahendused ei ole lihtsamad.

Pintsaku külge nööp

WordPress on väga levinud ja paindlik platvorm, millel on suur kogukond, palju mooduleid ning seda on suhteliselt lihtne arendada. Originaalselt blogi pidamiseks mõeldud lahendusele annab e-poe funktsionaalsuse eraldi WooCommerce moodul, mis ei ole WordPressi sisse ehitatud. Ideaalne lahendus väikese või keskmise kataloogi suurusega (kuni paar tuhat toodet) e-poele, millel puuduvad erinõudeid ning osa klientidest ka nende peale oleme suunanud.

Probleemid kerkivad esile juhul kui äril hakkab liiga hästi minema ja platvorm ei jõua ärinõuetele enam järele. WordPressi standardlahenduse väljakutseks on maakeeli see, et lihtsamale kodulehe tarkvarale on pandud külge mahukas e-poe tarkvara ehk otsesõnu – WordPressi arhitektuur ei arvesta suuremahulise e-poe nõuetega.

Jõudluse ja kiirusega seotud kitsaskohad hakkavad tavaliselt esinema ühe või mitme järgneva komponendi mõjul: 

  1. Toodete arv suureneb, hakatakse looma liidestusi XML tarnijatega
  2. Kliendibaas kasvab, avatakse uusi turgusid ja mängu tulevad uued keeled/poevaated/valuutad
  3. Lisatakse juurde aina rohkem WordPressi pluginaid, et kasutajamugavust parandada ja tehakse erilahendusi

Lõpptulemusena on valminud kasutajamugava disaini heade funktsionaalsustega e-pood, mis paraku aga koormust ei talu. Arendajate võimekus on kõikuv ja hea kastist välja mõtlev WordPressi arendaja võib lati tõsta kümnete tuhandete toodeteni, kuid alati tasub sellise väite peale küsida näiteid – kas ja kuidas on sellist võimekust realistlikult võimalik optimeerida. Allpool ka veidi statistikat, millest on hästi näha WordPressi ja Magento keskmise poe mahtu

 

E-poodide arv

E-poodide kogukäive (2020)

Magento OS/Adobe Commerce

750’000

20 miljardit

WordPress Woocommerce

6’000’000

5-6 miljardit

 

Allikas: Dataprot, Store Leads

 

Kõige parem e-pood on vana e-pood…

…viskasime hiljuti ühe e-poodnikuga nalja. Platvormi vahetuse efekti ülehinnatakse lühemas ja alahinnatakse pikemas perspektiivis. Iga live’imine, olgu kuitahes hästi planeeritud, tekitab kaupmehele ebameeldivusi ning ka SEOst käib väikene jõnks läbi, ükskõik kui põhjalikud ka live-tegevused ei ole. Tarkvara vaneneb järjest kiiremini ja ideaalses maailmas sõidaksime kõik alati uusimate lahendustega, kuid ettevõtja soovib kasumit teenida mitte kogu aeg tarkvaravahetusse investeerida.

Ülaltoodud probleem, äri liiga kiire kasv, on positiivne mure, ja kui see tabab, tasub end õnnitleda — oled head tööd teinud :). Kui e-pood ei ole loodud kaugeid aastaid tagasi, siis on loomulik, et omanik soovib kõigepealt tagasi teenida vana poe investeeringu ning püüab platvormist enne selle lõplikku vananemist maksimumi kätte saada. Platvormi jõudlust on võimalik tagada ning üsna tihti saab kolmanda osapoole abiga seda mõni aasta edasi lükata ning otsustada alles siis, kas aeg on küps.

Uuele platvormile üleminek ei tähenda iseeneslikult suurenevat käivet, vaid loob kasvuks tehnoloogilise eelduse. Majanduse ja konkurentide tegevuse ennustamine on tänamatu töö, iga äri on erinev ja kunagi ei tea, mis võib makrokeskkonnas juhtuda. Sobiv otsus võib olla ka endisel viisil jätkamine, kuid alternatiivid võiksid heal ärijuhil alati olla läbimõeldud.

Kuidas Lumav saab abiks olla?

Kui ülalpool lahtikirjeldatud olukord tundub tuttav ja soovid kolmanda osapoolega nõu pidada, siis toon välja mõned mõtted, kuidas Lumav saab Sulle abiks olla:

  1. Omame kogemust suurte andmemahtude haldamisel / suurte e-poodide teenindamisel ja saame lisaks Magentole abiks olla mahuka WordPressi poe majutuse, serveri monitooringu ja optimeerimistööde osas. Samuti on olemasoleva arendajaga võimalik koostööd jätkata, meie omaltpoolt tagame meelerahu, et pood püsiks stabiilselt ja maksimaalse võimaliku jõudlusega üleval.

  2. Ehitame  üles eraldiseisvaid liidestuste ja tooterikastamise platvorme, et tulevase poe vahetuse korral oleks tarvis tegeleda vaid poe front-end lahendusega.
    Product Information Management ehk PIM lahendust kasutavad kõik meie suuremad kliendid.
    Investeerime ka ise aktiivselt AI lahenduste kasutuselevõttu.

  3. Koostame pikaajalisi arendusplaane järk-järgult e-äri edukaks kasvatamiseks. Olgu selleks uued turud välismaal (ABC Garden näide), ärikliendi lahendused (Klick) või suurem tootesortiment (nt Decora, eHomer) välistest ladudest.

Kui tunned, et vajad tuge ja nõu, suhtleme ning leiame üheskoos parima lahenduse.

Tule külla!

Jaga postitust sotsiaalmeedias: LinkedIn facebook
product badge Tootemärgised – nutikas viis toodete esiletõstmiseks e-poes
Tootemärgis, inglise keeles badge, on oluline tooteinfo element, mis aitab suunata klientide tähelepanu kindlatele...
Loe lähemalt 07. november 2024
hinnakujundus Konkurentide hinnaseire – miks ja kuidas?
Majanduslangus paneb inimesi rohkem paremate hindade otsingul ringi vaatama – seda teevad nii eraisikud...
Loe lähemalt 27. august 2024

Võta ühendust





    Lumav - Magento Partner

    Magento sertifitseeritud partnerina pakume klientidele parimaid lahendusi mis tagavad ärikasvu.