Tootemärgis, inglise keeles badge, on oluline tooteinfo element, mis aitab suunata klientide tähelepanu kindlatele toodetele ja suurendada konversioone. Suurte kataloogidega e-poodides on märgiste roll eriti oluline, et eristada tooteid mitte ainult hinna alusel, vaid ka usalduse ja lisaväärtuse kaudu.
Selles blogipostituses anname kiire ülevaate tootemärgiste tehnilisest poolest ja jagame praktilisi ideid. Tehnilise partnerina oleme Lumavis implementeerinud mitmeid ambitsioonikaid badgede lahendusi, kuid näeme selles valdkonnas veel palju kasutamata potentsiaali.
Ülevaade
Tootemärgised võivad olla nii visuaalsed kui tekstilised ja tõstavad esile toote unikaalseid omadusi, pakkumisi, ja muid lisaväärtuseid klientidele. Klassikalised badged, nagu “uus,” “soodustus,” “populaarne” või “piiratud kogus”, on suunatud konversioonide suurendamisele. Kuid edasi arendades ja analüüsides oma tooteandmeid ning klientide ostukäitumist, suudab teadlik e-poe omanik välja töötada innovaatilisemaid ja sihtgrupi põhisemaid märgiseid
Edukas badgede strateegia nõuab kogu tootepuu ja filtritega arvestamist. Süsteemid peaksid täiendama, mitte dubleerima üksteist. Kui kategooria vaates on kõik tooted sama märgisega, ei anna see kliendile enam lisaväärtust. Samuti peab tootemärgis arvestama mobiilivaatega ja olema kasutatav ka turundusanalüütikas.
Tootemärgiste kõige osavamad kasutajad on suured globaalsed platvormid, nagu Amazon ja eBay, kus tootekaardile klikkides kuvatakse infot nii toote kui ka tootja kohta. Samuti on näiteks Temu tootekaart erakordselt dünaamiline (loe lähemalt varasemast postitusest). Inspiratsiooni tasub otsida ka majutusteenuste vahendajatelt, nagu Booking ja Agoda.
Tehniline pool
Kaks kõige lihtsamat ja populaarsemat tootemärgist, mida saab hõlpsalt Magento peale arendada on:
- Uued tooted: määratakse vastava atribuudiga ja saab kuupäevaliselt automatiseerida.
- Soodustooted: ilmub soodushinnaga toodetele ning võib kuvada allahindluse % või mõnda muud erihinnale viitavat tekstilist väärtust.
Lisaks võimaldavad lihtsamad eriarendused paindlikumalt tooteid märgistada:
- Positsioon erinevates vaadetes (nt tootelehel, kataloogivaates või otsingutulemustes).
- Tekstiline või graafiline märgis kohandatav vastavalt e-poe visuaalsele identiteedile.
- Olulisus määrab, milline badge kuvatakse, kui leidub konkureerivaid tootemärgiseid.
- Kuvamise tingimused: märgised võivad aktiveeruda atribuutide või nende kombinatsioonide esinemise tõttu, samuti toote metaandmete abil.
Jätkusuutlik tootemärgiste süsteem on dünaamiline, st uue toote loomisel määratakse märgised automaatselt. Eduka badgede tehnilise lahenduse eelduseks on põhjalikult rikastatud tooteinfo (PIM) ja e-poe integreerimine erinevate süsteemidega (nt ERP, tarne). Lumavis oleme loonud badgede baasmooduli ja kohandanud seda vastavalt konkreetsete klientide vajadustele.
Ideid tootemärgiste kasutamiseks
Siin on mõned ideed, mida paljud edukad e-poed juba kasutavad:
Ajaliselt piiratud märgised, et julgustada ostjat koheselt tegutsema:
- Hooajalised või sündmustega seotud badged
- Hetkel populaarne (Hot Today!)
- Piiratud kogus või väike laoseis (Limited Edition)
- Ajaloendur (Countdown Timer)
- Päeva allahindlus (Deal of the Day)
Tooteinfo põhised märgised, mis kasutavad PIM-i või muid andmeallikaid:
- Tasuta tarne / tarneaeg
- Materjal (nt puuvill, nahk)
- Tootja logo
- Brändi logo
- Tootjamaa / kodumaine
- Oluline tooteomadus (nt energiamärgis)
- Kasutusviis (nt käsitsi valmistatud, ökoloogiline, korduvkasutatav)
- Auhinnatud toode
Usalduse tekitamise märgised, et näidata, et ka teised kliendid on tootest huvitatud:
- Bestseller (võib viidata ka ostjate arvule)
- Tagasi laos (Back in Stock)
- Soovitused (Staff Pick)
- Tellimisel (eksklusiivne toode, mis pole veel laos)
- X ostjat tellinud / X ostjat vaatab
- X ostjal soovinimekirjas
- Sertifikaat
Kui on soov anda edasi rohkem lisainfot, võib ka kasutada jutumulle, mis ilmuvad tootemärgisele klikates.
Sisselogitud klientide puhul saab lisada veel täiendavaid võimalusi:
- Tarneajastused (näiteks Saabub homme)
- Personaalsed suurused (nt Sulle sobiv suurus)
- Osta uuesti
- Püsikliendile soodsam
- VIP toode
Ideedest puudust ei tule, kuid oluline on hinnata, kui palju märgiseid toodete vaated tegelikult mahutavad. Kataloogivaates võib märgiseid jooksvalt vahetada ja/või kasutada A/B testimist.
Kokkuvõte ja kuidas alustada?
Tootemärgiste kasutamine on paljude e-poodide puhul alakasutatud. Allahindlus ja Uus märgised on igapäevased, kuid tihti ei minda märgiste rakendamisega kaugemale.
Edukas tootemärgiste strateegia on spetsiifiline konkreetse äri tootevalikule. Milliseid samme tasuks ette võtta?
- Kiired võidud: Kas teie platvormil on juba olemas tootemärgiste lahendusi, mida saab koheselt sisse-välja lülitada?
- Ideede kogumine: Suhelge klientidega, monitoorige nende eelistusi ja uurige rahvusvaheliste e-poodide parimaid praktikaid.
- Vajaduste kaardistamine: Koostöös arendajaga hinnake ära lahenduste tasuvus ja andmete kättesaadavus.
- Automatiseerimine: Valige kõige olulisemad märgised ja seadistage need automaatseks, et lihtsustada haldust.
- Edasiarendused: Personaliseerige märgiseid erinevatele kliendigruppidele, jälgige hooaegu ja trende ning ärge kartke aeg-ajalt kliente üllatada.
Tootemärgiste efektiivne kasutamine nõuab korralikult rikastatud tooteandmeid ja automatiseeritud süsteemi. Kasutades jätkusuutlikke tehnoloogiaid, suudab Lumav luua teile sobiva tehnilise lahenduse ja aidata märgiste potentsiaali täielikult ära kasutada. Võtke meiega ühendust ja räägime kõigest lähemalt.