Adwords reklaam on Google’i enda reklaamikanal, mis võimaldab Teie ettevõtte tasulist reklaamiasetust SERP (Search Engine Results Page).
2015. aastal moodustasid Google reklaamitulud ettevõtte kogutulude mahust umbes 89%, mis näitab online reklaamikanali ulatust ning kasutajate mahtu. Eestis teostatakse ligikaudu 92% otsingupäringutest just ’guugeldades’ Google otsimootoris. Olenemata sellest, kas koduleht on optimeeritud või mitte, aitab Adwordsi reklaam tekitada lisaväärtust ja kasvatada kontaktide arvu otsimootori turunduse mõistes.
Adwordsi reklaamid otsingutulemuste lehel sarnanevad järjest enam orgaanilistele tulemustele, mistõttu umbes 30% kasutajatest ei pruugi aru saada, et on klikkinud tasulisel reklaamil ning mitte orgaanilisel tulemusel. Siinkohal tasub märkida, et tasulised reklaamid tunneb ära nende asetuse (otsingutulemuste kohal, kõrval paremas ääres või all servas) ning reklaamile osutava kollase sildi järgi.
Adwords reklaami efektiivsus:
- Mugav seadistus ning haldamine
- Kiired tulemused
- Täpne sihtimine (seade, asukoht, keel, aeg jne)
- Ülevaatlik statistika reaalajas
- Tulemuste mõõdetavus (näitamised, klikid, konversioonid, kulu)
- Kulude kontroll
- Ajaline sõltumatus
Erinevalt optimeerimisest on Adwordsi reklaam üks kiiremaid viise, kuidas jõuda täpselt Teid huvitava sihtgrupini otsingutulemuste esilehtedel. Kuna Adwordsi eelarve on kontrollitav, tagab see reklaamimise võimalike ressursside piires, olenemata ettevõtte suurusest. Reaalajas täienev statistika annab olulist infot reklaamide toimivuse kohta, mis lihtsustab reklaamtekstide sisu ning klikihindade optimeerimist. Ei tohiks ära unustada negatiivsete märksõnade lisamist, millega saate peatada reklaami käivitamise Teie poolt valitud fraaside korral.
Kuidas Google Adwords reklaam toimib?
Reklaami näidatakse vaid juhul, kui kasutaja päring kattub valitud märksõnadega. Reklaamijana maksate vaid reaalsete klikkide ehk tulemuste eest. Niinimetatud „tasuline reklaam“ on klikkijale tasuta, mistõttu peab reklaami sõnum olema selge, märksõnadega seotud ja kooskõlas kodulehe sisu ning reklaamitava toote/teenusega. Google tahab pakkuda kasulikku ja asjakohast sisu, mistõttu on oluline kvaliteet.
Märksõnad
Kõik algab põhjalikust märksõnade analüüsist, millest lähtuvalt ehitatakse üles kogu kampaania struktuur ning reklaamtekstid. Reklaamide positsioon sõltub maksimaalsest klikihinnast, kvaliteediskoorist ja konkurentsist. Kuna teatud märksõnadele on tihedam konkurents, tuleb arvestada konkurentide pakkumiste ning muude elementidega nagu kvaliteediskoor, maksimalaane klikihind ja reklaamiasetus. Google võtab arvesse mitmeid erinevaid lisaaspekte, mis mõjutavad reklaami tegelikku positsiooni ja keskmist klikihinda. Oma rolli mängib konto ajalugu, selle aktiivsus ning klikkimise määr (CTR). Viimane näitab, kui tihti reklaami nägevad inimesed sellele klikivad. Määrava tähtsusega on reklaamile seatud maandumisleht, mis ei tohiks suunata reklaamile klikkijat avalehele, vaid konkreetse toote või teenuse sisulehele.
Reklaamteksti asjalikkus
Igal sümbolil, sõnal ja kirjavahemärgil ning selle asetusel reklaamtekstis on oluline roll ning isegi väga pisikesed muudatused pealtnäha kahe väga sarnase teksti puhul, võivad ühe reklaami puhul toimida ning teise puhul mitte. Selleks, et saada aimu, milline reklaam töötab paremini ja paistab konkurentide seast silma, tuleb erinevaid tekste testida.
Kui tavareklaami luues on selle sisu tihti mänguline ja „kastist väljas“, siis Adwords reklaamide puhul on soovituslik jälgida teatud reegleid. Esmalt on oluline pakkuda kasutajatele otsinguterminiga sarnaseid reklaamtekste, mis eeldab märksõna kasutamist nii reklaami pealkirjas kui ka kirjeldavas tekstis. Hea praktika järgi peab märksõna esinema lisaks maandumislehe pealkirjas ning sisutekstis, mis peaks kutsuma klienti üles soovitud tegevusele lehel. Eesmärk ei tohiks olla mitte niivõrd klikkide koguarv, vaid kliendi poolt sooritatud kasulik tehing ehk konversioon.
Miks on hea kaasata spetsialist?
Tihtipeale ei oska kliendid kõiki Adwordsi võimalusi ära kasutada ning nendest lõpuni aru saada. Läbimõtlematu struktuuri ja valede märksõnadega kampaania ei too ettevõttele loodetud lisaväärtust. Et saada maksimaalne kasutegur on tark seadistada tulemuste jälgimise mõõdikud ehk konversioonid, mis eeldab tehnilisi oskusi ja spetsialisti abi. Adwords täiustab oma funktsionaalseid võimalusi pidevalt, mistõttu eeldab toimiva kampaania jooksutamine pühendust, tööaega ning teadmisi.