Mobiilisõbralikud e-poed – Kui vaadata üleüldist statistikat Euroopa inimeste internetikasutusest, selgub, et viimase aasta jooksul on 45% veebilehtede külastustest tehtud mobiilist või tahvelarvutist. Kuigi hetkel veel ületab arvutikasutus mobiilikasutuse, on arvutite populaarsus viimase nelja aastaga langenud tervelt 25%.
Juuresolevalt graafikult on näha, et mobiilisõbralikud e-poed on aeglaselt, kuid kindlalt ülespoole liikumas.
Statistika haaret laiendades ilmneb, et kogu maailma lõikes külastatakse veebilehti rohkem mobiilsetest seadmetest ning seda lausa 55% ulatuses. Julgemad ennustajad väidavad, et 2019. aastaks võib mobiili „turuosa“ tõusta 79 protsendini.
Kui vaadata eelpool mainitud numbreid, siis piltlikult iga kolmas inimene kasutab e-poe sirvimiseks mobiili. See näitab, kuivõrd oluline on omada e-poodi, mis on optimeeritud mobiilide ja tahvelarvutite jaoks. Kui klient saab mobiilis e-poodi külastades ebameeldiva kogemuse, on väga suur tõenäosus, et see külastus jäi viimaseks, mis omakorda tähendab ka potentsiaalsest müügitulust ilmajäämist.
Millised tunnused on mobiili jaoks optimeeritud e-poel?
- Loetav tekst
- Skaleeruvus – ekraani suuruse järgi kohanduv sisu (pildid, tootevaated, checkout jm)
- Puuteekraanil on lihtne toiminguid teha – st nupud ei asetse liiga lähestikku jm
- Lehtede laadimine ei võta liialt aega
- Info peab olema kiiresti leitav
Kokkuvõtvalt tunneb optimeeritud veebisait ise ära, millisest seadmest seda vaadatakse ning kohandab kogu oma sisu vastavalt sellele nii, et see oleks loetav, arusaadav ning leht kergesti kasutatav.
Lisaks annab optimeeritus võimaluse tõusta Google otsingutulemustes kõrgemale kohale. Google hindab alates 2015. aastast e-poe mobiilisõbralikkust ning nende tulemuste järgi tõstetakse leht mobiilis tehtud otsingu tulemustes ettepoole. Google hakkab veebilehti tulevikus indekseerima nende mobiilivaadete järgi.
Lähemat aimu sellest, milliseid seadmeid just Sinu kliendid kasutavad, saab läbi Google Analytics analüüsitööriistade.