• et
    • en
    • fi
    • da
    • no
    • sv

Case study: Decora

Decora on ehitus- ja viimistlusmaterjalide jae- ning hulgimüügi ettevõte aastast 1993, omades seitset kauplust üle Eesti. Decora e-pood sai alguse aastal 2010, mil loodi erilahendus HansaNet’i platvormile. Tolleaegne e-lahendus oli arenduse mõttes lihtne, ilma liidestusteta, aga nõudis palju käsitööd. Aastal 2014 vahetati platvormi ning koliti üle Prestashop’ile.

Kuna Decora e-äri kasvab igal aastal 70-120%, puudusid Prestashop’i lahendusel vajalikud liidestused ja funktsionaalsused soovitud e-äri kasvuks –  seetõttu leiti, et Magento platvorm on parem lahendus. Võrreldes Prestashop’i teiste platvormidega on Magento oluliselt tuntum ja pakub Eestis kvaliteetset kasutajatuge.

Magento Commerce

Uue e-lahenduse tegemine ei nõua ainult head arenduspartnerit, vaid ka head e-äri partnerit, kes pakuks lisaks nõustamist ja edasiviivaid lahendusi – seetõttu otsustati valida uueks partneriks Lumav Commerce ja e-poe platvormiks Magento Commerce 2.

Magento Commerce’il on palju lisafunktsionaalsusi võrreldes Open Source versiooniga. Näiteks sisu planeerimise ja eelvaate (Content Staging and Preview) tööriist lubab sisulehtede (kampaanialehed, bännerid) ja hinnareeglite muudatuste ajastamise kuni minuti täpsusega. Sel viisil on võimalik luua Magento’s turundusplaan, milles on kõik kampaaniad ja sooduspakkumised ette planeeritud ja seadistatud.

Dünaamiliste reeglite põhine toodete seadistamine (Dynamic Rule-Based Product Relations) lubab seadistada, milliseid tooteid kuvatakse kasutajale related, up-sell ja cross-sell toodetena. Igale reeglile on võimalik lisada sihtrühm, et luua dünaamiliselt sihitud ostlemine.

Decora jaoks olid otsustavateks faktoriteks turvalisus ja B2B võimalused. Lisaks on Decora väga rahul Magento CMS (Page Builder) mooduliga, mis muudab sisuhalduse palju lihtsamaks võrreldes Prestashop’iga, milles pidi käsitsi HTML koodi muutma.  

Ärianalüüs

E-äri strateegia loomisel lähtusime põhimõttest, et täna ei tehta mitte e-poode, vaid tehakse e-ärisid ja kui ettevõttel on ka füüsilised kauplused, on vaja mõelda läbi mõlema kanali. Tänapäeval teeb 70% kasutajatest preshoppingut ehk e-ostlemist e-kanalis ja liigub läbi selle kauplusesse tooteid valima ning seetõttu on digikanali arendus äriliselt väga oluline.

Lumavi kasutajaliidese disainiprotsess algab ärianalüüsist. Ärianalüüsiga kaardistatakse kogu e-äri ja luuakse kliendile äriplaan, mis hõlmab lisaks arendustegevustele ka turundustegevusi ning pannakse paika ettevõttesisesed mõõdikud protsessi jälgimiseks. Ärianalüüs aitab kokku panna omnichannel lahendust, milles e-pood ei ole üksik üksus, vaid osa tervikust. Seetõttu vaadatakse ärianalüüsis läbi kõik ettevõtte osakonnad: ost, turundus, müük, finants ja logistika. Vajad abi e-äri strateegia loomisel, võta meiega ühendust!

Ärianalüüsiga jäin väga rahule, sest kuigi mul olid endal peas ideed, kuidas võiks midagi teha, tuli analüüsiga esile väga palju olulist, mille peale ise ei oleks tulnudki. E-äri analüüsi protsessi käigus said kõik oma sõna sekka öelda: mis on neile oluline, kuidas tööprotsess käib ja ühiselt eesmärke seada. Ärianalüüs on väga oluline ja on jätkuvalt väga oluline – seda peaks tegema igal aastal, et aru saada kuhu suunas edasi minna ja millised on edasised eesmärgid.

Grete Allik, Decora AS E-kaubanduse strateegiline juht

E-äri analüüsist tuli välja tooterikastamise olulisus, selleks loodi liidestus Akeneo PIM’iga. Kui varasemalt piisas toote ülespanekuks toote nimetusest, pildist ja kirjeldusest, siis nüüd on vaja lisaks seadistada atribuudid, seotud tooted, up-selling tooted ja seotud kategooriad. Soovid efektiivistada tootehaldust Akeneo PIM’iga? Loe meie Akeneo PIM tutvustust või  võta meiega ühendust!

Akeneo PIM vajab harjumist, aga tegelikult on selle abil hästi lihtne ja mugav importida tooteid ning see on kordades kiirem kui varem – ma ei uskunud algul, aga kui sa saad kõike Exceliga lihtsalt import’ida või export’ida, siis see on väga mugav ja aegasäästev. Vanas veebis saime teha ka massimporti, aga mitte kõikidele atribuutidele, seega mitmed sisestamised oli tarvis ikkagi käsitsi teha – nüüd saab aga kõike korraga importida. Tooterikastamise kvaliteet on tänasel ajal tähtsam kui kunagi varem ning kasutusele võetud Akeneo PIM on lihtsustanud, kiirendanud ja efektiivistanud tooteloomise protsessi. Parem ülevaade on ka müügiprogrammi poole pealt: millised tooted on veebis aktiivsed ja millised mitte. Akeneo PIM võimaldab meil ka mitmekeelsuse osas paremini edasi areneda.

Grete Allik, Decora AS E-kaubanduse strateegiline juht

Tänu e-äri analüüsile on Decoras toimunud protsesside efektiivistamine ja automatiseerimine, sealhulgas kliendibaasi ühtlustamine, kategooriate ühtlustamine ja loogilisemaks muutmine veebis ja jaes ning atribuutide seadistamine. Lisaks võeti kasutusele Custobar, mis on mõeldud omnichannel klientidele kliendibaasi ühtlustamiseks ja automaatturunduse efektiivistamiseks. Otsingu parendamiseks luuakse liidestus Klevu’ga, mis on iseõppiv tehisintellektipõhine otsingumootor. Soovid oma Magento e-poodi liidestada Custobar’i või Klevu’ga? Võta meiega ühendust!

E-äri kasutajaliides ja disain

E-äri kasutajaliidese analüüsist tuleb välja disain ja funktsionaalsused. Ärianalüüsi tulemusel luuakse esmased prototüübid, mis on esialgsed visandid näidistekstidega. Wireframe’id aitasid Decoral saada ettekujutuse uuest e-lahendusest ja sisendi, kuidas on vaja muuta sisemisi protsesse selleks, et uus lahendus vastaks e-äri analüüsist välja tulnud nõuetele. 

Decora soov on hoida oma e-lahendus võimalikult kaasaegne ja kliendisõbralik. Et klient leiaks võimalikult mugavalt kõik vajamineva üles, tuleb vaadata oma e-poodi  kriitilise pilguga: kuidas klient veebi kasutab ja kas leiab kõik soovitu ikka kiirelt üles. Vajad abi kasutajaliidese ja disaini loomisel? Võta meiega ühendust!

Tulemuslik e-äri lahendus

Lisaks Custobar’ile, Akeneo PIM’ile ja Klevule on Decora veebis veel palju lisafunktsionaalsusi, mida ei ole Magento Commerce’iga kaasas.  Oleme loonud ostukorvi erilahenduse mõeldes klientide vajadustele, kes soovivad kauba kätte saada eri tarneaegade või tarneviisidega. Ostukorvis grupeeritakse kaubad vastavalt eeldatavale transpordiajale. Juhul, kui lisad ostukorvi toote, mille tarneaeg on teistest ostukorvis olevatest toodetest pikem, lüüakse tellimus kahte gruppi. Selline lahendus võimaldab lühema tarneajaga tooted varem kätte saada.

Decora e-äri tulevikuplaanideks on sortimendi laiendus, mitmekeelsus ja sisemiste protsesside parendamine.

Ma hindan Lumavit väga kõrgelt, sest ma tundsin, et kogu aeg mõeldakse Decoraga kaasa ja oli ühine huvi reaalset tulemuste kasvu näha

Grete Allik, Decora AS E-kaubanduse strateegiline juht

Decora soovitused eduka e-lahenduse saavutamiseks

  • Hästi põhjalikult lähteülesanded läbi mõelda.
  • Aruta tähtsad küsimused läbi teiste valdkonna spetsialistidega: kas või mis ikka on parim lahendus, või mitte. Teistel inimestel on teine nägemus või kogemus ja see aitab paremini erinevaid olukordi ja nüansse välja tuua. 
  • Kuula kogemust: algul soovitas Lumavi e-äri strateeg meile Klevu’t, kuid Magento Elastic Search’i kirjeldust lugedes tundus see väga hea. Reaalsuses see aga ei toiminud: lood küll need sünonüümid ära aga ikka ei toimi. Lõpuks toob see väike sääst rohkem kahju kui kasu, ja kliendid on vihased, sest nad ei leia tooteid üles. Kui nad ei leia tooteid, siis nad ei saa ka osta.
  • Väga põhjalikult kaaluda, mitte kohe tormata otsustesse.

E-äri kasv ühe kuu vältel

Oktoober 2018 vs 2019

Decora tulemuslik e-äri Decora tulemuslik e-äri

Vaata ka videointervjuud! ↓

Soovid oma e-äri kasvama panna nagu Decora? Võta meiega ühendust ja vaatame koos, kuidas saame sinu e-ärile hoogu juurde anda!

Jaga postitust sotsiaalmeedias: LinkedIn facebook
product badge Tootemärgised – nutikas viis toodete esiletõstmiseks e-poes
Tootemärgis, inglise keeles badge, on oluline tooteinfo element, mis aitab suunata klientide tähelepanu kindlatele...
Loe lähemalt 07. november 2024
hinnakujundus Konkurentide hinnaseire – miks ja kuidas?
Majanduslangus paneb inimesi rohkem paremate hindade otsingul ringi vaatama – seda teevad nii eraisikud...
Loe lähemalt 27. august 2024

Võta ühendust





    Lumav - Magento Partner

    Magento sertifitseeritud partnerina pakume klientidele parimaid lahendusi mis tagavad ärikasvu.