eHomer on tegutsenud ehitusmaterjalide turul alates 2016 aastast ja tema missiooniks on muuta ehitusmaterjalide turg klientidele mugavaks, läbipaistvaks ja kiireks. Aastate jooksul on eHomeri tiim ehitanud üles hästi toimiva e-poe ning suurem osa käibest tulebki läbi e-kanali.
eHomer müüb läbi oma e-poe edukalt ka väljaspoole Eestit ja oleme selle võimaldamiseks Lumavis ka mitmeid erilahendusi teinud.
Suurem toodete arv – klient leiab mida vaja
eHomer soovis pakkuda klientidele suuremat tootevalikut ilma ise täiendavalt laopinna ja meeskonna suurendamisse investeerimiseta. Ehitusmaterjalide kliendid soovivad tellida kaubad ühelt tarnijalt – seda nii mugavuse pärast kui ka hoidmaks kokku tarnekulusid, mis ehitusmaterjalide sektoris on kauba mahtude, mõõtmete ja tarnetingimuste tõttu suuremad.
E-poe meeskond oli eelmises arendusetapis Lumaviga teinud investeeringu tooteinfo kvaliteedi parandamisse. Selleks viidi läbi ettevõtte klientide, konkurentide ja sisemiste protsesside analüüs ning kaardistati AS IS ja TO BE protsessid tooterikastamistiimile. Analüüsi tulemusena võeti kasutusele tehniline lahendus tooterikastamistarkvara Akeneo PIMi näol ja loodi vajalikud liidestused äritarkvaraga. PIMi kasutuselevõtt mitmekordistas toodete lisamise kiirust ja olid loodud tehnilised eeldused suurema arvu toodete kvaliteetseks sissevõtmiseks.
eHomeril oli mitu suunda kuhu strateegiliselt investeerida. Kaaluti eri variante ja otsustati, et sortimendi suurendamine on neist kõige suurema tasuvusega.
Lahendus
Kliendi esindaja Jako Tsäko eHomerist soovis, et loodav tehniline lahendus oleks skaleeritav, ehk võimaldaks tulevikus lisada uusi tarnijaid. Sel põhjusel vaatasime tehnilises analüüsis ka suuremat pilti ning mõtlesime tulevaste võimaluste peale
Tehnilise lahendusena oli laual kaks varianti – kas ehitada lahendus Akeneo PIMi külge nullist või kasutada eraldi valmis litsentsitasuga tarkvarateenust (Lumav Sync).
Kuna reegel on, et praktiliselt iga tarnija kasutab oma andmete puhul erinevat formaati, struktuuri ja/või juurdepääsu võimalusi, siis on kuluefektiivsem kasutada liidestuste lahendusena olemasolevat skaleeritavat teenust, milles valdav enamus nendest probleemidest on lahendatud või mõistliku vaevaga seadistatavad. Seetõttu kaldus ka eHomer lahenduse tellimisel Sync teenuse kasuks.
Esialgu liidestati süsteem ära kahe tarnijaga, plaaniga protsessid korralikult läbi testida, et lähiajal juba uued tarnijad süsteemi lisada. Loodud lahendus on baas mitmete tarnijate andmebaaside ühendamiseks ja järgmised kaks tulevad varsti töösse. Kaugemas tulevikus on vaja luua reeglid juhuks, kui sissevõetud sortiment kattub.
Välise sortimendi lisamine tootevalikusse tähendab eri tarnetingimusi toodetele ja muuhulgas tuli lahendada küsimus, mis juhtub kui ostukorvis on nii laotoode kui ka välise sortimendi toode.
Lahenduse arhitektuur on lühidalt järgmine:
- Sync küsib väliselt tarnijalt tooted, kategooriad, laoseisud, atribuudid/filtrid, hinnad
- Syncis määratakse tootele müügihinnad erinevate reeglite järgi
- Kogu tooteinfo saadetakse PIMi, kus see rikastatakse ja tõlgitakse
- Uus toode jõuab e-kanalisse müüki
- Uus toode tekib ERPi alles esimese tellimusega
Detailsem vaade on eHomeri ärisaladus. Eduni viib mitu teed ning Lumav aitab leida igale kliendile nende äri spetsiifikat arvestades parima lahenduse.
Kokkuvõte
Tulemusena on eHomeri e-poes pakutavate toodete arv esimese kuuga kasvanud 2500 võrra.
Suurem arv tooteid ei tähenda siiski automaatselt suurenenud müüki ja on vaja lahendada probleem, kuidas klient just endale sobiva toote üles leiab. eHomeri meeskond on muuhulgas investeerinud ka AI põhisesse Klevu otsingusse, mis muudab oma käitumist vastavalt klientide käitumisele ning aitab suurenenud tootesordimendi seest õiget lahendust leida.
eHomer on olnud oma Magento 2 e-poega Lumavi klient alates 2021 aastast, tulles värskelt valminud e-poega meile hooldusesse. Varasemalt on Lumav pakkunud eHomeri Magento 1 e-poele teenust 2017 kuni 2018. Meil ei ole olnud au eHomerile uut lahendust ehitada, küll aga olemasolevat edasi arendada ning ärikasvule kaasa mõelda.
Tänud Jakole ja eHomeri tiimile koostöö ja toredate arutelude eest! Plaanis on veel mitmeid põnevaid lahendusi ja tänan, et olete meid oma partneriks valinud.
“Oleme 15 tegevusaasta jooksul e-kaubanduses proovinud läbi Eesti suuremad ja mõned väiksemad Magento arendajad A’st kuni Z’i ning tulnud lõpuks tagasi Lumavi juurde. Lumavi puhul meeldib mulle aus ja avatud suhtlemine – saame asjadest avatult rääkida ja probleemidele leitakse lahendus. Nad arvestavad tagasisidega ja on oma protsesse pidevalt parandanud. Mõni töö on võtnud rohkem aega, aga Lumavi puhul saan olla kindel, et see asi saab tehtud ja kvaliteetselt.”
Jako Tsäko
eHomer juhatuse liige