“Oh, kuidas ma sooviks, et mu äritarkvaraga saaks seda teha,” on nii mõnigi kaubandusettevõtte juht koosolekulaua taga ohanud. Ka väga sarnaste ettevõtete äriprotsessid erinevad tihti märkimisväärselt. Kliendispetsiifiliste automatiseerimisvõimaluste loomine nõuab üldjuhul erilahendusi või uue tarkvara kasutuselevõttu. Kui ressursse selleks ei ole, peab hakkama oma protsesse standardi järgi painutama; see vähendab aga efektiivsust.
Erply ainukese Kuld taseme partnerina ehitame Erply tarkvara peale rakendusi ja oleme mitmetesse lahendustesse ka ise investeerinud. Aitame kaupmeestel äritarkvara võimalusi paindlikult just enda soovide järgi laiendada:
Infot saab kuvada e-poes reaalajas otse ERPist, seda kasutajasõbralikus vaates modifitseerida ja tagasi saata
- Protsessi käigus on võimalik infot modifitseerida ka tehisintellekti abil ja luua automaatikat
- Hõlpsasti võimalik luua liidestusi ja kuvada infot erinevatest välistest andmebaasidest
- Töötajad saavad hallata uut funktsionaalsust Erplys (või loodud lihtsamas custom vaates), ega pea õppima uut programmi. Vajadusel saab luua eraldi lihtsa seadistuste paneeli.
Mida see täpselt Erply klientide jaoks tähendab?
Toome mõned üldised näited välja allpool, kus kirjeldame erinevaid probleemkohti ja uusi võimalusi, mille lahendamisel või teostamisel Lumav Sulle abiks olla saab.
Hindade ülevaade ja muudatused
Heade hinnakujundusotsuste langetamise aluseks on hea ülevaade olulistest numbritest. Kategooriajuht peab leidma kesktee, et hinnad oleksid turule vastavad ning kate piisav. ERPis on hindade haldamine juba loomulikult olemas ning ka võimekad seadistused, kuid konkurentsieelise saavutamiseks võib olla vaja rohkemat.
Lumav aitab luua erilahendusi, kus müügijuht saab intervalliti või reaalajas näha toote hetkehindu kõrvutatuna muu olulise infoga, teha otsuse ning ühe klikiga viia sisse muudatused.
Sisendiks võib näiteks võtta:
- Erply ostuhinnad
- Turuhinnad. Loe ka varasemat postitust hinnakujundusest.
- Info mistahes välisest allikast (nt ilmateade, materjali hind börsil vm)
- AI baasil genereeritud või modifitseeritud info
- Misiganes muu informatsioon, millega saab luua API ühenduse või scrapeda
Vaadet saab kuvada tabelina, seada üles alerte ja palju muud. Kui on kindel muudatuste reeglistik, saab luua ka lihtsat automaatikat.
Müügiprotsessi haldus ja raportid
Müügiprotsessi haldusprogramme tundub mõnikord olevat rohkem kui müügiinimesi ning igaüks katab ära vaid mingi osa soovitud funktsionaalsustest. Enamasti on need mõeldud pikaajaliste müügitegevuste jaoks, kus kliendiga on rohkem kui kaks kontakti, oluline omada ülevaadet kliendi ajaloost, tehakse mitmeid pakkumisi ning kus on oluline ka koosolekutel kokkulepitut salvestada, et järgmine kord mitte samast kohast alustada.
On loodud mitmeid eesrindlikke haldusprogramme, mis võimaldavad anda hea ülevaate kliendi accounti hetkeolukorrast ning luua ka automaatikaid. Eraldiseisvate programmidena on nende implementeerimine (eriti suurtesse organisatsioonidesse) pikk ja kulukas protsess, kuna andmed asetsevad erinevates andmebaasides: kliendiandmed CRMs, tooted ERPis, müügimärkmed Wikis jne.
Projektide ja keeruliste toodete puhul on kasumlik ehitada Erply peale detailideni personaliseeritud müügiprogramm, kuhu kuvatakse Erplyst kõik kliendikonto, osutajaloo, toodetega, tehtud pakkumistega jm. seonduv ning luuakse väljad ka müügiprotsessi puudutava lisainfo sisestamiseks. Müügitiim ei pea võtma kasutusele uut programmi ja hoidma avatuna mitu akent korraga eri info hankimiseks, vaid saab uues loodud vaates/raportis kasutada kõike, mis on juba süsteemis olemas.
Tellimuste ja hankepakkumiste loomise automatiseerimine
Hankepakkumiste koostamine võtab palju aega, kuna harilikult saadab iga hankija need eriformaadis – email, Excel, PDF vm. Müügiinimese väärtuslik aeg läheb andmebaasist vastavate toodete otsimisele ning pakkumise koostamisele.
Aja säästmiseks, saame luua AI abiga erilahenduse, mis analüüsib sisendit (mistahes formaadis sh ka heli), otsib Erply toodete andmebaasist sobiva (või mitu sobivat) vaste, ning loob hankepõhja pakkumise või tellimuse näol ette valmis. Juhul kui süsteem ei ole kindel või info jääb ebatäpseks (nt lisamata värv), pakub ta välja mitu alternatiivi. Süsteemi saab luua automaatselt treenitavaks täpsemate tulemuste saamiseks.
Kui tulemus ei ole kindel, pakutakse välja eri variante. AI poolt pakutud toodete hulgast valiku leidmiseks ja sobitamiseks saab luua eritingimusi, nt kogus laos, soovitav alternatiiv, lisamüük jm.
Tõlkimine ja tooteinfo rikastamine AI abil
Tooteinfo on e-poe kuld. Mida rohkem ja kvaliteetsem on tooteinfo, seda suurem on ka konversioon ning toode mida ei ole e-poes kuvatud, ei saa ka osta (loe AI tooterikastamisest).
Erply PIMi kasutajatele saame luua kasutajasõbraliku eridisainiga vaate, kuhu kaupmehe soovitud tingimustel kuvatakse tootetekstide lahtrit ja sinna kõrvale nt nupu “Genereeri/Tõlgi tekst AI abil”. AI väljunditele saab anda hinnanguid ning ehitada süsteem iseõppivaks vastavalt käsitsi tehtud parandustele. Lumavi tööriistakastis on veel lahendusi, kuidas tekste võimalik kvaliteetsemaks muuta või eri sihtrühmadele/kanalitele kohaldada (dictionary, brändikeel, sihtrühm jm).
Saame piirata ligipääse inimeste kaupa, teha reegleid tõlkimata toodete kuvamiseks ehk luua kohandatud töölaua tooteinfo rikastajate töö efektiivistamiseks.
Tagasiside ja kliendisuhtluse hindamine
Ilma tagasisideta ei saa, kuid seda antakse sageli ebasobivas formaadis. Juhi on vajalik mõõta antavat tagasisidet ning hinnata numbriliselt erinevaid kliendisuhtlusega seotud kvaliteeditegureid, kuid probleemi tekitab asjaolu, et inimesed hindavad olukordi erinevalt ning ka ajas teistmoodi.
Kuidas anda numbrilisi hinnanguid mittenumbrilistele väärtustele? Teadlaste keeles, kuidas saada kvalitatiivseid andmed kvantitatiivseteks.
AI abil saab mistahes Erplyst tulevat või sinna liikuvat infot numbriliselt hinnata ja sorteerida. Näiteks saame toodetele antavaid tekstilisi reviewsid automaatselt lahterdada ja kui klient annab korraga numbrilise ja tekstilise hinnangu, saame ka nende ühtivust kontrollida. Antud infoga on võimalik luua erinevaid raporteid ning leida kitsaskohti mahukate tekstiliste kliendihinnangute hulgast. Samuti saab analüüsida ja suunata ka näiteks emalide sisu.
Sarnane lähenemine loob kliendisuhtluse hindamises ja äri kasvatamisel täiesti uusi võimalusi ning järjepidevalt katsetame ka Lumavis, mida põnevat selle teadmisega veel võimalik teha on.
Custom digitaalsed tellimisvormid ja häälkäsklustega tellimused
Väljaspool kontorit telefoniga töötav müügimees võtab kliendilt tellimuse ja soovib temalt kinnitust või makset. ERPi mobiilne vaade, olgu ta kuitahes responsive, nõuab sõrmedega info valimist,tähtede/numbrite sisestamist ning on üldjoontes liialt aeganõudev. Võimalusel võetakse info vastu paberil ja hiljem trükitakse ümber kliendihalduri poolt.
Selle protsessi digitaliseerib ülilihtne custom tellimusvorm, kus saab häälkäskluste abil tuvastada kliendi ja teha valmis tellimuse põhja AI abil (vt “Tellimuste ja hankepakkumiste loomise” peatükk). Seejärel on võimalik kliendil juba mugavalt kohapeal pangalingiga maksta või muud moodi tellimus kinnitada.
Enam ei teki olukorda, kus objektil on klient teenuse ja tooted suuliselt vastu võtnud, kuid hiljem ei mäleta seda.
Ärikliendi tellimiskeskkonnad
Üks suurima potentisaaliga võimalus oma Erplyst maksimum võtta. Ärikliendi keskkonna teeb üldjuhul kalliks suurem hulk liidestusi (laoseisud, tooted, klientide hinnakirjad, krediidilimiidid, pakkumised, tellimused, arved, kliendipõhised kasutajad, aadressid) – need kõik on aga meie lahenduses juba vaikimisi ja kahepoolse sünkroniseerimisega olemas. Varasema massiivse liidestamise analüüsi ja arendamise asemel saab nüüd karbitoote (vt lühikirjeldust) kiiresti-soodsalt püsti otse oma Erply konto peale.
Mõned kliendid, kellele oleme sellise lahenduse püsti pannud:
- Ülemaailmselt luksuslikke prille müüv Anna Karin Karlsson
- Corpowear ärikliendi e-tellimiskeskkond
- Bestori tootekataloog
Loe ka meie varasemat postitust ärikliendi e-tellimiskeskkondade funktsionaalsustest Magento näitel.
Kokkuvõte
Usume, et väiksed-kiired-soodsad võidud tuleb kohe ära noppida, kui nende kasu on lihtsasti väljaselgitatav.. Alternatiivse lahendusena suure analüüsi tegemine ning selle tulemusena uue tarkvara hange, arendus ja juurutus venib alati ning rakendamisel on keskkond juba muutunud ning võib olla ka töö tellijad vahetunud. Erply peale tehtavad erilahendused on low hanging fruit ja mitmetel meie klientidel on selle arendusotsuse elluviimisel saanud määravaks ühe väikese protsessi säästetud ajakulu väljaarvutamine.
Ülalpool väljatoodud lahendused on ainult mõned näited äriprobleemide lahendamiseks ja võimaluste loomiseks. Tasub teha kiire koosolek erinevate osakondadega ja uurida, milliste protsesside automatiseerimine neile enim kasu tooks ning milliseid lahendusi uute võimaluste loomiseks soovitakse. Meid võib kutsuda ka sinna osalema 😉
Kokkvõtteks – loodav lahendus võimaldab säästa:
- Uue tarkvara litsentsitasudelt – lood täpselt sellise lahenduse nagu soovid ja lahendused “oma käe järgi” ning ei võta kasutusele massiivset süsteemi, mida sa tegelikult ei vaja.
- Liidestamise kuludelt – loodav süsteem on juba liidestatud.
- Uue tarkvara juurutuskuludelt – kasutajad ei pea õppima uut tarkvara, vaid piisab Erply tundmisest. Saame iga rakenduse jaoks ehitada ka eraldi lihtsa seadistuspaneeli.
Alusta ettevõtte äriprotsesside automatiseerimist väikeste sammudega kohe. Kiratsevas majanduses kulub eriti ära 😉
“Oh, kuidas ma sooviks, et mu äritarkvaraga saaks seda teha,” on nii mõnigi kaubandusettevõtte juht koosolekulaua taga ohanud. Ka väga sarnaste ettevõtete äriprotsessid erinevad tihti märkimisväärselt. Kliendispetsiifiliste automatiseerimisvõimaluste loomine nõuab üldjuhul erilahendusi või uue tarkvara kasutuselevõttu. Kui ressursse selleks ei ole, peab hakkama oma protsesse standardi järgi painutama; see vähendab aga efektiivsust.
Erply ainukese Kuld taseme partnerina ehitame Erply tarkvara peale rakendusi ja oleme mitmetesse lahendustesse ka ise investeerinud. Aitame kaupmeestel äritarkvara võimalusi paindlikult just enda soovide järgi laiendada:
Infot saab kuvada e-poes reaalajas otse ERPist, seda kasutajasõbralikus vaates modifitseerida ja tagasi saata
- Protsessi käigus on võimalik infot modifitseerida ka tehisintellekti abil ja luua automaatikat
- Hõlpsasti võimalik luua liidestusi ja kuvada infot erinevatest välistest andmebaasidest
- Töötajad saavad hallata uut funktsionaalsust Erplys (või loodud lihtsamas custom vaates), ega pea õppima uut programmi. Vajadusel saab luua eraldi lihtsa seadistuste paneeli.
Mida see täpselt Erply klientide jaoks tähendab?
Toome mõned üldised näited välja allpool, kus kirjeldame erinevaid probleemkohti ja uusi võimalusi, mille lahendamisel või teostamisel Lumav Sulle abiks olla saab.
Hindade ülevaade ja muudatused
Heade hinnakujundusotsuste langetamise aluseks on hea ülevaade olulistest numbritest. Kategooriajuht peab leidma kesktee, et hinnad oleksid turule vastavad ning kate piisav. ERPis on hindade haldamine juba loomulikult olemas ning ka võimekad seadistused, kuid konkurentsieelise saavutamiseks võib olla vaja rohkemat.
Lumav aitab luua erilahendusi, kus müügijuht saab intervalliti või reaalajas näha toote hetkehindu kõrvutatuna muu olulise infoga, teha otsuse ning ühe klikiga viia sisse muudatused.
Sisendiks võib näiteks võtta:
- Erply ostuhinnad
- Turuhinnad. Loe ka varasemat postitust hinnakujundusest.
- Info mistahes välisest allikast (nt ilmateade, materjali hind börsil vm)
- AI baasil genereeritud või modifitseeritud info
- Misiganes muu informatsioon, millega saab luua API ühenduse või scrapeda
Vaadet saab kuvada tabelina, seada üles alerte ja palju muud. Kui on kindel muudatuste reeglistik, saab luua ka lihtsat automaatikat.
Müügiprotsessi haldus ja raportid
Müügiprotsessi haldusprogramme tundub mõnikord olevat rohkem kui müügiinimesi ning igaüks katab ära vaid mingi osa soovitud funktsionaalsustest. Enamasti on need mõeldud pikaajaliste müügitegevuste jaoks, kus kliendiga on rohkem kui kaks kontakti, oluline omada ülevaadet kliendi ajaloost, tehakse mitmeid pakkumisi ning kus on oluline ka koosolekutel kokkulepitut salvestada, et järgmine kord mitte samast kohast alustada.
On loodud mitmeid eesrindlikke haldusprogramme, mis võimaldavad anda hea ülevaate kliendi accounti hetkeolukorrast ning luua ka automaatikaid. Eraldiseisvate programmidena on nende implementeerimine (eriti suurtesse organisatsioonidesse) pikk ja kulukas protsess, kuna andmed asetsevad erinevates andmebaasides: kliendiandmed CRMs, tooted ERPis, müügimärkmed Wikis jne.
Projektide ja keeruliste toodete puhul on kasumlik ehitada Erply peale detailideni personaliseeritud müügiprogramm, kuhu kuvatakse Erplyst kõik kliendikonto, osutajaloo, toodetega, tehtud pakkumistega jm. seonduv ning luuakse väljad ka müügiprotsessi puudutava lisainfo sisestamiseks. Müügitiim ei pea võtma kasutusele uut programmi ja hoidma avatuna mitu akent korraga eri info hankimiseks, vaid saab uues loodud vaates/raportis kasutada kõike, mis on juba süsteemis olemas.
Tellimuste ja hankepakkumiste loomise automatiseerimine
Hankepakkumiste koostamine võtab palju aega, kuna harilikult saadab iga hankija need eriformaadis – email, Excel, PDF vm. Müügiinimese väärtuslik aeg läheb andmebaasist vastavate toodete otsimisele ning pakkumise koostamisele.
Aja säästmiseks, saame luua AI abiga erilahenduse, mis analüüsib sisendit (mistahes formaadis sh ka heli), otsib Erply toodete andmebaasist sobiva (või mitu sobivat) vaste, ning loob hankepõhja pakkumise või tellimuse näol ette valmis. Juhul kui süsteem ei ole kindel või info jääb ebatäpseks (nt lisamata värv), pakub ta välja mitu alternatiivi. Süsteemi saab luua automaatselt treenitavaks täpsemate tulemuste saamiseks.
Kui tulemus ei ole kindel, pakutakse välja eri variante. AI poolt pakutud toodete hulgast valiku leidmiseks ja sobitamiseks saab luua eritingimusi, nt kogus laos, soovitav alternatiiv, lisamüük jm.
Tõlkimine ja tooteinfo rikastamine AI abil
Tooteinfo on e-poe kuld. Mida rohkem ja kvaliteetsem on tooteinfo, seda suurem on ka konversioon ning toode mida ei ole e-poes kuvatud, ei saa ka osta (loe AI tooterikastamisest).
Erply PIMi kasutajatele saame luua kasutajasõbraliku eridisainiga vaate, kuhu kaupmehe soovitud tingimustel kuvatakse tootetekstide lahtrit ja sinna kõrvale nt nupu “Genereeri/Tõlgi tekst AI abil”. AI väljunditele saab anda hinnanguid ning ehitada süsteem iseõppivaks vastavalt käsitsi tehtud parandustele. Lumavi tööriistakastis on veel lahendusi, kuidas tekste võimalik kvaliteetsemaks muuta või eri sihtrühmadele/kanalitele kohaldada (dictionary, brändikeel, sihtrühm jm).
Saame piirata ligipääse inimeste kaupa, teha reegleid tõlkimata toodete kuvamiseks ehk luua kohandatud töölaua tooteinfo rikastajate töö efektiivistamiseks.
Tagasiside ja kliendisuhtluse hindamine
Ilma tagasisideta ei saa, kuid seda antakse sageli ebasobivas formaadis. Juhi on vajalik mõõta antavat tagasisidet ning hinnata numbriliselt erinevaid kliendisuhtlusega seotud kvaliteeditegureid, kuid probleemi tekitab asjaolu, et inimesed hindavad olukordi erinevalt ning ka ajas teistmoodi.
Kuidas anda numbrilisi hinnanguid mittenumbrilistele väärtustele? Teadlaste keeles, kuidas saada kvalitatiivseid andmed kvantitatiivseteks.
AI abil saab mistahes Erplyst tulevat või sinna liikuvat infot numbriliselt hinnata ja sorteerida. Näiteks saame toodetele antavaid tekstilisi reviewsid automaatselt lahterdada ja kui klient annab korraga numbrilise ja tekstilise hinnangu, saame ka nende ühtivust kontrollida. Antud infoga on võimalik luua erinevaid raporteid ning leida kitsaskohti mahukate tekstiliste kliendihinnangute hulgast. Samuti saab analüüsida ja suunata ka näiteks emalide sisu.
Sarnane lähenemine loob kliendisuhtluse hindamises ja äri kasvatamisel täiesti uusi võimalusi ning järjepidevalt katsetame ka Lumavis, mida põnevat selle teadmisega veel võimalik teha on.
Custom digitaalsed tellimisvormid ja häälkäsklustega tellimused
Väljaspool kontorit telefoniga töötav müügimees võtab kliendilt tellimuse ja soovib temalt kinnitust või makset. ERPi mobiilne vaade, olgu ta kuitahes responsive, nõuab sõrmedega info valimist,tähtede/numbrite sisestamist ning on üldjoontes liialt aeganõudev. Võimalusel võetakse info vastu paberil ja hiljem trükitakse ümber kliendihalduri poolt.
Selle protsessi digitaliseerib ülilihtne custom tellimusvorm, kus saab häälkäskluste abil tuvastada kliendi ja teha valmis tellimuse põhja AI abil (vt “Tellimuste ja hankepakkumiste loomise” peatükk). Seejärel on võimalik kliendil juba mugavalt kohapeal pangalingiga maksta või muud moodi tellimus kinnitada.
Enam ei teki olukorda, kus objektil on klient teenuse ja tooted suuliselt vastu võtnud, kuid hiljem ei mäleta seda.
Ärikliendi tellimiskeskkonnad
Üks suurima potentisaaliga võimalus oma Erplyst maksimum võtta. Ärikliendi keskkonna teeb üldjuhul kalliks suurem hulk liidestusi (laoseisud, tooted, klientide hinnakirjad, krediidilimiidid, pakkumised, tellimused, arved, kliendipõhised kasutajad, aadressid) – need kõik on aga meie lahenduses juba vaikimisi ja kahepoolse sünkroniseerimisega olemas. Varasema massiivse liidestamise analüüsi ja arendamise asemel saab nüüd karbitoote (vt lühikirjeldust) kiiresti-soodsalt püsti otse oma Erply konto peale.
Mõned kliendid, kellele oleme sellise lahenduse püsti pannud:
- Ülemaailmselt luksuslikke prille müüv Anna Karin Karlsson
- Corpowear ärikliendi e-tellimiskeskkond
- Bestori tootekataloog
Loe ka meie varasemat postitust ärikliendi e-tellimiskeskkondade funktsionaalsustest Magento näitel.
Kokkuvõte
Usume, et väiksed-kiired-soodsad võidud tuleb kohe ära noppida, kui nende kasu on lihtsasti väljaselgitatav.. Alternatiivse lahendusena suure analüüsi tegemine ning selle tulemusena uue tarkvara hange, arendus ja juurutus venib alati ning rakendamisel on keskkond juba muutunud ning võib olla ka töö tellijad vahetunud. Erply peale tehtavad erilahendused on low hanging fruit ja mitmetel meie klientidel on selle arendusotsuse elluviimisel saanud määravaks ühe väikese protsessi säästetud ajakulu väljaarvutamine.
Ülalpool väljatoodud lahendused on ainult mõned näited äriprobleemide lahendamiseks ja võimaluste loomiseks. Tasub teha kiire koosolek erinevate osakondadega ja uurida, milliste protsesside automatiseerimine neile enim kasu tooks ning milliseid lahendusi uute võimaluste loomiseks soovitakse. Meid võib kutsuda ka sinna osalema 😉
Kokkvõtteks – loodav lahendus võimaldab säästa:
- Uue tarkvara litsentsitasudelt – lood täpselt sellise lahenduse nagu soovid ja lahendused “oma käe järgi” ning ei võta kasutusele massiivset süsteemi, mida sa tegelikult ei vaja.
- Liidestamise kuludelt – loodav süsteem on juba liidestatud.
- Uue tarkvara juurutuskuludelt – kasutajad ei pea õppima uut tarkvara, vaid piisab Erply tundmisest. Saame iga rakenduse jaoks ehitada ka eraldi lihtsa seadistuspaneeli.
Alusta ettevõtte äriprotsesside automatiseerimist väikeste sammudega kohe. Kiratsevas majanduses kulub eriti ära 😉