Klick on 1996. aastast Eestis tegutsev koduelektroonika ja digikaupade jaemüügikett. Oma 22 kauplusega üle terve Eesti on Klick Eesti turul üks suurimaid sülearvutite, nutitelefonide ja lisavarustuse müüjaid eraklientidele.
Klick on Lumavi klient olnud aastast 2021 eraklientidele suunatud e-äri lahendusega Vue Storefront’i baasil. 2022. aastal ostis Klick tuntud äriklientidele arvutite müügiga tegeleva Ordi ning alustas oma tegevuse laiendamist äriklientide segmendis.
Ärivõimalus B2B sektoris
Klicki juhtkond mõistis, et tänapäeval ei saa olla ärikliendi müüki ilma e-tellimiskeskuseta – klientide ootus on saada 24/7 võimalust samamoodi tellimusi esitada nagu nad teeksid seda füüsilisest kauplusest või müügimehega suheldes.
Klicki sooviks oli uuele äriklientide segmendile pakkuda parimat kliendikogemust omnichannel’i põhimõttel ning võimaldada klientidel kogu endaga seotud olulist infot online platvormil jälgida. Klientidele soovitakse pakkuda Eesti laiemat sortimenti ning selleks oli vaja kiirendada ning automatiseerida tooterikastamise protsessi.
Tehniline lahendus pidi olema tugeval baasil koos võimalusega seda paindlikult edasi arendada – selleks hakati kohe alguses looma juba pikaajalist arendusplaani. Otsustamisel analüüsiti seniseid parimaid praktikaid: suheldi nii klienditeenindajate kui klientidega, vaadati üle konkurentide lahendused ning võeti arvesse ka Lumavi pikaajalist kogemust tuntud B2B e-tellimiskeskkondade loomisel.
Adobe Commerce B2B
Platvormi valik tuleb ära teha enne tehnilise analüüsi alustamist. Laual oli nii erilahendus, Magento Open Source ehk vabavaraline versioon kui ka litsenseeritud Adobe Commerce (Magento baasil litsenseeritud toode).
Otsustamisel sai määravaks soov kasutada paindlikku valmis baasiga lahendust, mis arvestab parimaid praktikaid ning on end rahvusvaheliselt tõestanud. Adobe Commerce on Forresteri andmetel suurima turuosaga e-äride tellimiskeskkondade hulgast ja ühena vähestest Eesti turul kättesaadav. See tähendab, et arendust ei alustatud nullist, ega olnud tarvilik kombineerida erinevate tootjate lahendusi või ise “jalgratast leiutada”. Klicki juhtkonna otsust toetas ka Lumavi varasem edukas kogemus Adobe Commerce lahenduste implementeerimisel ja arenduspartneri pikaajaline partnerus Adobe’ga (endine Magento).
Baasiks võetud toimiva B2B tarkvara valik aitas säästa arendustunde ja võimaldas lansseerida veebipoe lühema ajaperioodiga. Adobe kliendiks olemisega tuleb kaasa ka kogenud kliendihaldur, kes aitab regulaarsetel kohtumistel tarkvarast maksimumi võtta.
Lahendus
Peale kliendi ärinõuete saamist korraldas Lumavi tiim Klickiga mitmeid mahukaid töötube, mille käigus analüüsiti millised tehnilisi lahendusi saab juba out of box kasutusele võtta. Palju ideid pandi kirja järgmistesse faasidesse, kuid baaslahenduses said lahendatud peamised probleemid ning implementeeritud järgmised olulisemad funktsionaalsused.
- Suur tootevalik ärikliendile. Klick müüb nii enda laost kui ka partnerite tooteid. Selleks arendati edasi olemasolevat infovahetuse moodulit, mis on kogu andmevahetuse süda – täiendati info liikumist ERP’i (Business Central), PIM’i (tooteinfo rikastamise kanal), väliste tarnijate ning nii olemasoleva erakliendi kui ka loodava ärikliendi poe vahel. Läbimõeldud ja täisautomatiseeritud protsess võimaldab Klickil oma tootesortimenti kiiresti suurendada ning tagada info sünkroniseerituse reaalajas.
- Kvaliteetsed tooteandmed ja uute toodete turuletoomine. Tooterikastamise tööriistana liidestasti pood Akeneo PIM’a. Tööriist annab hea ülevaate erinevate toodete rikastamise tasemest ning tooteinfo sisestamine on kasutajale mugav.
- Kliendipõhised hinnad ja tootevalik. Kasutades Adobe Commerce Shared Catalogue funktsionaalsust, arendati automaatne marginalist sõltuv hindade arvutamise lahendus, mida saab ka hõlpsasti kliendipõhiselt seadistada.
- Automaatne ja võimalikult mugav kliendiks registreerimise protsess. Ärikliendiks registreerimise mugavdamiseks loodi liidestus Äriregistriga – nii andmete täitmiseks kui juhatuse liikme automaatseks kontrolliks. ID kaardi, Mobiil ID ja Smart ID’ga sisselogimise lisana loodi erilahendus, mis võimaldab ühel isikul luua eri kontod erinevatele ettevõtetele ja sisselogimisel ühe neist valida.
- Tellija-kinnitaja-ülevaataja rollihaldus suurettevõtetele. Paljudel klientidel on vastavalt allüksustele paika pandud oma kindel ostuprotsess, kus eri töötajatel või osakondadel on kanda eri vastutused. Adobe Commerce Company Accounts võimaldab kasutajal Klicki e-tellimiskeskuses luua organisatsiooni struktuur koos rollidega ning määrata neid isikukoodi põhiselt eri kasutajatele. Purchase Order funktsionaalsuse abil saab peakasutaja rakendada tellimuse kinnitamise protsessi.
- Automaatselt rakenduvad krediidilimiidid. Adobe Commerce Company Credit baaslahendusele loodi arendus, mis annab ärikliendile võimaluse oma krediiti reaalajas jälgida ning sealhulgas määrata seda ka ettevõtte alamkasutajatele. Kliendihaldur saab määrata maksetähtaegu. Krediidilimiidi ületamisel saab maksta pangalingi, krediitkaardi või ettemaksuarvega.
- Ülevaatlik sisselogitud kliendi vaade. Peale sisselogimist on Klicki ärikliendil hea ülevaade nii füüsilistest poodidest kui ka e-poest tehtud ostudele. Kinnitatud tellimused, krediidilimiit ja selle taotlemisvõimalus, ettevõtte struktuur ja õigused, alamkasutajate õigused, ettevõtte andmed jm. Kliendil on 24/7 ligipääs olulistele andmetele ja info saamiseks ei pea helistama kliendihaldurile.
- Läbimõeldud backlog edasiarendusteks. Analüüsi käigus välja tulnud kaardistatud tööde nimekiri on päris pikk ning neid saavad Klicki ärikliendid mõne aja pärast juba lähemalt nautida 🙂
- Mobiilisõbralik lahendus. Uusim trend on, et ka ärikliendid kasutavad ostude tegemiseks järjest enam mobiiltelefone. Loodud lahendus optimeeriti mobiilis ostleja jaoks.
Kokkuvõte
Klicki ambitsioonikas projekt valmis vaid 6 kuuga. Projekti õnnestumise tagas tihe suhtlus arendusmeeskonna ja kliendi vahel. Kuna tegemist on praktiliselt uue äri loomisega, siis lepiti esimeses faasis kokku veidi väiksemas funktsionaalsuses, kuid Commerce’i valmis ja läbitestitud baasfunktsionaalsus võimaldas juba esialgse lahenduse taseme kõrgele tõsta.
Lumav tänab Klicki hea koostöö ja tagantjärgi ka vahva pikniku eest arendustiimile! On hea meel olla partneriks ühele Eesti juhtivale digitoodete pakkujale ja oleme loomulikult ka ise Klicki kliendid nii ettevõttena kui ka inimestena.
“Kaalusime partnerit pikalt ja usaldasime ka oma B2B lahenduse loomise Lumavile. Esimesed kliendid on lahenduse hästi vastu võtnud ja jätkame koos uue äri ülesehitamist.”
Kaire Koik, Klick Eesti AS juhatuse liige