• et
    • en
    • fi
    • da
    • no
    • sv

Kuidas Google Tag Manager aitab kaasa sinu e-äri kasvule?

Mis on Google Tag Manager?

Google Tag Manager on tasuta tarkvara Googlelt, mis võimaldab paigaldada erinevaid tüüpe koode (tags) veebilehele. Populaarsemateks näideteks Google Analytics tracking code, Google Analytics events, Google Ads conversions ja  Google Ads remarketing tag’id. Lisaks Google toodetele on võimalik lisada mitmeid erinevaid koode lehele kasutades Tag Manageri.

Tag Manager Tags

Vähema arenduskuluga efektiivsemad tulemused

Ilma Google Tag Manager’ita tuleks lisada kõik Google Analytics, Google Ads, Facebook Pixel, Hotjar jms koodid igale veebileheküljele arendaja poolt manuaalselt. Kui lisatavaid koode on palju on see ajakulukas tegevus, lisaks kui koode on vaja uuendada on vaja kogu protsess uuesti läbi teha (näiteks Google Analytics uuendada Google Analytics 4 peale). Kasutades Google Tag Manager’i on vajalik arendaja kaasata esialgsesse seadistusse – lisades lehele Tag Manager script’i ning vajadusel täiendava mooduli. Edasise seadistamise ja haldusega saab edasi tegeleda turundaja. 

Mis tähendab seda, et kui tavaliselt peaks näiteks Google Ads dynamic remarketing’i seadistamiseks võtma ühendust arendajaga, kes lisaks kõik vajalikud koodid lehele, seejärel tuleks testida, kas kõik atribuudid jõuavad õigel kujul Ads’i ning probleemide tekkimisel pendeldada edasi-tagasi arendaja ja turunduse vahel, et tag tööle saada. Kasutades Google Tag Manager’i saab turundus võtta Google Ads’ist Tag Manager’i jaoks vajaliku seadistuse, lisada selle Tag Manageri ning testida otse Tag Manager’is, kas kõik atribuudid on korrektsed ja muuta neid koheselt. Selline tööprotsess muudab uute koodide lisamist lehele kiiremaks ja lihtsamaks.

Tag Manager protsess

Vähenda lehe laadimisaega

Lisades erinevad jälgimise koodid otse lehele laetakse need sünkroonselt, isegi kui neid ei ole koheselt vaja ja see võib muuta veebilehe aeglaseks. Kui üks kood võtab rohkem aega laadimisega aeglustab see kõikide järgmiste koodide laadimist, mis on pärast seda. Mida aeglasem on veebileht, seda suurem võimalus on, et kasutaja lahkub lehelt ilma ostu sooritamata. 

Google Tag Manager’is loodud tag’id laetakse vaikimisi asünkroonselt, mis tähendab, et iga tag käivitakse kui see on valmis käivituma. Lisaks on Tag Manager’is võimalik ise kontrollida, millises järjekorras tag’id käivitakse kasutades tag’ide järjestamist ja käivitamise prioriteetsust.

asyncrhronous load vs syncronous load

Google Tag Manager ja iOS 14.5 uuendused

Facebook, LinkedIn, Google jpt kasutavad 3nda osapoole küpsiseid analüütika kogumiseks. Google Tag Manager ise andmeid ei talleta, vaid on andmevahendaja platvormide vahel, iOS 14.5 muudatustega Tag Manager’i töös muutusi ei ole. Küll aga on mõistlik juba täna valmistuda iOS 14.5 muudatusteks, sest 2022 aastal kaotab ka Chrome browser kõik 3nda osapoole küpsised. Üheks lahenduseks on kasutada serveri poolset analüütika kogumist.

Miks mõelda server-side trackingule?

Lisaks browser’i põhisele analüütika kogumisele lisandus eelmise aasta augustis Tag Manager’is võimalus ka serveri poolsele trackimisele. Serveri poolne analüütika kogumine vähendab lehesirvija poolt tulenevaid probleeme. Näiteks eelmisel aastal esines probleem, kus veebilehitsejate uuendustega suurendati turvalisust ja e-poes tellimuse tasumisse suundumisel lõpetati kasutaja sessioon ning pangast tagasi tulles kaupmehe juurde alustati uut sessiooni. See probleem tekitas palju pahandust Google Analytics’is, kus tellimused ei jõudnud aruannetesse. Serveri poolse jälgimisega ei saadeta andmeid edasi browser’i info põhjal vaid e-poe süsteemi administ ehk siis kui tellimus jõuab Magento, Shopify vms adminisse saadetakse see info otse haldusesr kolmandate osapoolte analüütikasse – Google, Facebook, jms.

Serveri poolne analüütika kogumine tähendab ka seda, et konkurendid ei saa infot sinu digiturunduse ja mõõdikute kohta. Täna on väga lihtne erinevate browser’ite extension’itega näha väga täpselt, millist infot kaupmees kogub oma külastajate kohta – custom dimensions, custom metrics, millised on seadistatud goal’id, conversion’id, enhanced ecommerce olemasolu. Kindlasti peaks igal veebilehel olema privaatsustingimustes kirjeldatud, milliseid andmed ja mis eesmärgil neid kogutakse aga serveri poolne andmete kogumine ei anna konkurendile eelise näha sinu e-äri spetsiifilisi mõõdikuid. 

Kuna server-side tracking eemaldab lehelt täielikult kõik kolmanda osapoolte koodid parandab see lehe laadimisaega veelgi rohkem, kui lihtsalt Tag Manager’i kasutamine, suurendab kliendiandmete turvalisust ning annab kontrolli andmete liikumisele. Deloitte hiljutises uuringus selgus, et mobiilse veebilehe laadimisaja vähendamine parandas kõikide küsitluses osalenute brändide ostuteekonna progresseerumist. E-kaubanduses 0.1 sekundiline muutus veebilehe laadimisel suurendas tellimuste arvu 8.4%, keskmine tellimuse summa kasvas 9.2% ja tootekaardi bounce rate vähenes 5.4%.

Serveri poolse andmete kogumise esialgne seadistamine on ajakulukam, kui browser’i põhise Google Tag Manager’i seadistamine, kuid on pikemas perspektiivis ajasäästlikum säästes aega browser’ite versiooni ja turvauuenduste debug’imisel ning uute privaatsusseaduste impleminteerimistel. 

client side vs server side

Põhilised Google Tag Manager tag’id

Põhiliselt kasutatakse Tag Manager’i Google toodete andmevahetuseks. Näiteks Google Analytics baaskoodi ja enhanced ecommerce seadistamiseks. Enhanced ecommerce raportite loomiseks Analytics’is tuleb lehele lisada product impression, product click, product detail, add to cart, remove from cart, checkout, checkout option, purchase, refund, promotion view ja promotion click tag’id. Teine populaarseim on Google Ads remarketing ja conversion tag’id. Lisaks on tihti e-poodidel seadistatud visuaalse analüütika tööriist nagu Hotjar, Clarity või CrazyEgg. Kolme eri analüütika tööriista kasutamisel võib lehel olla 15-25 erinevat skripti. 

Kui tunned, et sinu Google Tag Manager võiks sinu e-äri kasvule kaasa aidata võta meiega ühendust!

Jaga postitust sotsiaalmeedias: LinkedIn facebook
product badge Tootemärgised – nutikas viis toodete esiletõstmiseks e-poes
Tootemärgis, inglise keeles badge, on oluline tooteinfo element, mis aitab suunata klientide tähelepanu kindlatele...
Loe lähemalt 07. november 2024
hinnakujundus Konkurentide hinnaseire – miks ja kuidas?
Majanduslangus paneb inimesi rohkem paremate hindade otsingul ringi vaatama – seda teevad nii eraisikud...
Loe lähemalt 27. august 2024

Võta ühendust





    Lumav - Magento Partner

    Magento sertifitseeritud partnerina pakume klientidele parimaid lahendusi mis tagavad ärikasvu.