• et
    • en
    • fi
    • da
    • no
    • sv

Kuidas valmistuda suurmüügi hooajaks?

Kohe-kohe on käes otsustavad müügihetked: e-smaspäev, must reede, jõulumüük, aastalõpu müügid ning uue aasta alguse soodusmüügid. Klientide harjumus aina enam teostada ostlemist e-kanalites on tõusev trend. Viimased uuringud näitavad, et e-kanalid on eel-ostlemiseks eelistatud enamus valdkondades juba enam kui 70%-l kasutajatest.
Just seetõttu on kliendi jaoks nähtaval olemine ning mõnus ostukogemus iga e-äri jaoks oluline väljakutse ning tuleb tõdeda, et olla oma kliendile esmane valik, on hetkel aeg teha viimane testkontroll enne suurt müügihooaega.

Oleme Lumavi meeskonna poolt kokku pannud viimase hetke e-poe kontrollnimekirja, mida järgides veeb töökorda saada.

Kasutajateekond ja selle mõõtmine

Kindlasti peaks olema tänaseks juba teada, millise tootevalikuga soovid liikuda müügi hooajale vastu. Millised on olulised tooted, mis peaksid tooma põhikäibe ning mis on suunatud konkreetsele sihtrühmale. Kui veel ei ole, siis mõtle see läbi, sest just nüüd on aeg panna end oma kliendi saabastesse ning läbida tema ostu teekond.

Kuidas seda teha? Kõige parem abimees on selleks täna Google Analytics. Sealt me saame teada, millistesse digikanalitesse investeerida ning leiame üles põhisihtrühmad ning nende eelistused.

Seadista põhilised teekonnad ning õpi neid vaatlema ja mõõtma. Lihtsaim viis külastaja käitumist jälgida on läbi „behavior“ sektsiooni. See annab kõige kiirema sisendi, mida kasutaja Sinu lehel teeb ning millisel hetkel ta lehelt lahkub. Seda hetke, mil klient lahkub, püüa oma lehel parandada vastavalt seatud eesmärkidele. Kui näiteks näed, et kasutaja liigub enim otsingusse, siis too vajadusel otsingukast paremini esile. Kui näed, et lahkutakse peale otsingu tulemuste kuvamist, analüüsi, milliseid sisemisi otsisõnu kasutatakse – ehk ei leia klient soovitud toodet. Oluliseks mõõdikuks on Shopping Behaviour, mis annab ülevaate, kui palju kliente jõuab tootekaardini ja sealt edasi ostukorvi. Järgmisena seadista ära Google Analyticsis Ecommerce alt Checkout Performance. Siit näed koheselt, kuidas kasutaja käitub ostukorvis ning millisel hetkel ta lahkub. 

Kui sul on eelpool nimetatud kiirelt seadistatavad ja mõõdetavad põhitegevused tehtud, siis soovitame kasutajate teekonna kaardistamiseks Hotjar lahendust. Sellel on tasuta pakett, mis võimaldab jälgida kasutaja teekonda heatmap-ide, funnel-ite ning klikkide ja videote baasil. 

Leiad koheselt kitsaskohad ning saad sisendi, et muuta näiteks väga lihtsalt kampaania sõnumit või maandumislehe ülesehitust, tuua ostukorvi nupp paremini esile jne. Lisaks on integratsioon Magento-ga väga lihtne. Kuidas Google Analytics-it ja Hotjari seadistada? – võta meiega ühendust ning me abistame!

Juhul, kui märkad testides tehnilisi tõrkeid, siis anna kindlasti sellest koheselt oma projektijuhile teada, prioritiseerides tööde järjekorra läbi ärivaate.

Google Analytics Shopping Behavior Analysis

Parim nähtavus oma valdkonnas

Kui oled saanud kinnitust, et kasutaja teekonnad toimivad, on aeg mõelda turundusele ja nähtavusele erinevate kanalite lõikes.

Suurim trend 2019. aastal on personaalsete pakkumiste edastamine. Konversioonimäär on märksa kõrgem kui suudad kliendile pakkuda valikut, mida ta on eelnevalt ostnud, käinud vaatamas, lisanud ostukorvi, kuid selle hüljanud jne.

Seega enne müügihooaja algust pane kokku info hooaja trendidest: mis on klientide lemmiktooted viimase x perioodi jooksul olnud ja statistika klientide kohta – see aitab kampaaniaid täpsemalt suunata. Lisaks segmenteerimisele võiks kampaania kohta käivad kirjad enneaegselt paika panna: kas uudiskirja tellijad saavad lisa soodustuse, kas uudiskirju saadetakse kampaania ajal igapäevaselt, kas mahajäetud ostukorvi kirjad on automatiseeritud? 

Kui sul ei ole veel turundusstrateegiat võta meiega ühendust või tule Eesti E-kaubandusliidu hommikuseminarile, kus räägivad oma ala spetsialistid automaatturundusest!

Mailchimp Automation Email Options
Mailchimp Automation Email Options

Otsingus esile tulek – viimane minut!

Pole midagi parata – Google käes on 92,4 % otsingumootorite  ärist. Vaadates statistikat ka Eesti e-kauplejate lõikes, toob Google orgaaniline ja AdWords enamusele B2C klientidele 35%-40% külastajatest.
Kõige suurema hooaja müügi perioodil võistlevad kaupmehed teineteisega – kellel on parem pakkumine, kiirem tarneaeg, suurem laoseis. Selleks, et klient leiaks kaupmehe pakkumised otsingumootorit kasutades, on vajalik tulemusi toov SEO. SEO ei ole vajalik ainult Google’i orgaanilisteks otsingutulemusteks, vaid ka näiteks Facebook’i reklaamide loomiseks. Facebook’i algoritm eelistab veebilehti, millel on tugev SEO. SEO audit on analüüs, mille käigus hinnatakse veebilehe kiirust, mobiilisõbralikkust, lehtede väärtuseid, suunamisi, linkide struktuure, märksõnu jpm. Selleks, et SEO audit tooks maksimaalseid tulemusi, tuleks SEO-ga alustada juba 3-4 kuud enne soovitud perioodi, sest SEO analüüsi teostamine ja läbiviimine on ajakulukas. Seega kui tunned, et nähtavus on madal, pane paika tootegrupid, millega tahad hooajal esil olla ning parenda seda kohe. Vajad SEO auditit? Võta meiega ühendust!

Webpage performance accessibility best practices and seo score
Webpage performance accessibility best practices and seo score

Uued arendusideed

Suure hooaja müügi perioodi tulekul tuleks arvestada asjaoluga, et ilmselt on arendusettevõtetel suuremal hulgal kliente, kes soovivad abi saada. Seetõttu uued arendusideed, mis on otseselt seotud suure hooaja müügiga, peaks olema sügisel töösse pandud, et arendusettevõte saaks võimalikult vara plaanid paika panna. Kui jätta suured arendused ja ideed viimasele hetkele, võib juhtuda, et arendustega ei jõua õigeaegselt valmis. 

Google mobile friendly test

Testimine

Kampaaniate perioodil on e-poe külastatavus tavalisest suurem ning võib juhtuda, et server ei pea vastu meeletutele koormustele. Selleks, et ostud saaksid sooritatud, tuleks teha lehele kiiruse, funktsionaalsuste ja koormuste testid, et kõrgperioodil kvaliteeti tagada. Oma e-poe kiirust saad jälgida Google Analytics-iga Behavior’i alt Site Speed raportist. Kui märkad, et kiiruse või jõudlusega on probleeme, võta meiega ühendust!

Lisaks tasub testida sinu e-lahenduse mobiilisõbralikkust. Selle jaoks on Google Mobile-Friendly Test tööriist, mis kontrollib üldist lehe seisu. Süvitsi kontrolli jaoks on meie lemmik tööriist BrowserStack, kus saab testida enim kasutatavate veebilehitsejate ja seadmetega. Ideaalis võiks veebilehte testida iga kolme kuni kuue kuu tagant või uute brauseriversioonide tulekul. Kui märkad, et seadmetes või brauserites on probleeme, võta meiega ühendust!

Jaga postitust sotsiaalmeedias: LinkedIn facebook
product badge Tootemärgised – nutikas viis toodete esiletõstmiseks e-poes
Tootemärgis, inglise keeles badge, on oluline tooteinfo element, mis aitab suunata klientide tähelepanu kindlatele...
Loe lähemalt 07. november 2024
hinnakujundus Konkurentide hinnaseire – miks ja kuidas?
Majanduslangus paneb inimesi rohkem paremate hindade otsingul ringi vaatama – seda teevad nii eraisikud...
Loe lähemalt 27. august 2024

Võta ühendust





    Lumav - Magento Partner

    Magento sertifitseeritud partnerina pakume klientidele parimaid lahendusi mis tagavad ärikasvu.