Kui 2018. aastal rakendus GDPR, tegime selle kohta ühe pikema postituse ning lõime ka tehnilise lahenduse Magento e-poodidele. Lisaks kaheaastasele üleminekuajale võis nii mõnigi kaupmees arvestada veel täiendava ajapuhvri seaduse rakendamistele, kuid nüüd on viimane aeg veenduda, et leht seadustele vastaks. Esimesed GDPR trahvid on juba sisse nõutud – näiteks Soome Verkkokauppa OY’e esitati trahvinõue 856 000 eurot andmekaitse nõuete täitmatajätmise eest.
2024 aasta märtsikuus täiendati olemasolevat reeglistikku (DMA – Digital Markets Act) ning allolevalt anname väga lühikese ülevaate enda arusaamast ning pakume ka Magento moodulit, mis meie hinnangul aitab e-poodi seadusele vastavaks muuta.
Consent Mode v2
Google Consent Mode on mehhanism, mis võimaldab ettevõtetel saata Google’ile nõusolekusignaale oma küpsiseribalt, tagades kasutajate valikute järgimise. See süsteem annab teada, kas veebisaidi külastajad on nõustunud jagama oma isikuandmeid Google’iga reklaamimise, mõõtmise või isikupärastamise eesmärgil.
Consent Mode v2 nõuab kahte uut nõusolekusignaali: reklaamiga seotud kasutajaandmete jagamine ja isikupärastatud reklaamimine. Need signaalid on olulised sihtrühmade loomiseks ja remarketingiks. Kui nende kahe uue parameetri jaoks pole nõusolekut antud, ei ole EEA (Euroopa Liidu riigid ja lisaks Norra, Liechtenstein, Island) regioonis enam võimalik luua spetsiifilisi sihtrühmi ega pakkuda isikupärastatud reklaame Google Ads’is.
Lumavi Küpsiste nõusoleku moodul
Uuendus Consent Mode v2 ja EL-i kasutaja nõusoleku poliitika kohta on oluline samm edasi, mis aitab veebisaitidel paremini järgida kasutajate privaatsusega seotud nõudeid. Soovitan rääkida sellest enda arendajaga ning võtta kasutusele tehniline lahendus selle jälgimiseks.
Lumav Commerce on sellele väljakutsele vastanud, luues Küpsiste nõusoleku mooduli, mis on kooskõlas Consent Mode v2 nõuetega. Moodul tagab, et veebisaidid saavad tõhusalt hallata kasutajate nõusolekut küpsiste ja muude jälgimistehnoloogiate kasutamiseks, pakkudes samal ajal kasutajasõbralikku liidest.
Oluline aru saada, et selline lähenemine mitte ainult ei toeta andmekaitse põhimõtteid, vaid aitab ka veebisaitidel usaldusväärsust suurendada. See on e-poe garantii enda kasutajale, et kliendiandmeid kasutatakse lubatud eesmärgil ja nõusoleku küsimine ei ole bänner ilma tegeliku funktsionaalsuseta.
Moodul on lihtne seadistada, kõik väljad on seadistatavad Magento halduses poevaate põhiselt soovitud keeles. Küpsiste nõusoleku moodul on saadaval meie veebipoes M2Start.
Kui 2018. aastal rakendus GDPR, tegime selle kohta ühe pikema postituse ning lõime ka tehnilise lahenduse Magento e-poodidele. Lisaks kaheaastasele üleminekuajale võis nii mõnigi kaupmees arvestada veel täiendava ajapuhvri seaduse rakendamistele, kuid nüüd on viimane aeg veenduda, et leht seadustele vastaks. Esimesed GDPR trahvid on juba sisse nõutud – näiteks Soome Verkkokauppa OY’e esitati trahvinõue 856 000 eurot andmekaitse nõuete täitmatajätmise eest.
2024 aasta märtsikuus täiendati olemasolevat reeglistikku (DMA – Digital Markets Act) ning allolevalt anname väga lühikese ülevaate enda arusaamast ning pakume ka Magento moodulit, mis meie hinnangul aitab e-poodi seadusele vastavaks muuta.
Consent Mode v2
Google Consent Mode on mehhanism, mis võimaldab ettevõtetel saata Google’ile nõusolekusignaale oma küpsiseribalt, tagades kasutajate valikute järgimise. See süsteem annab teada, kas veebisaidi külastajad on nõustunud jagama oma isikuandmeid Google’iga reklaamimise, mõõtmise või isikupärastamise eesmärgil.
Consent Mode v2 nõuab kahte uut nõusolekusignaali: reklaamiga seotud kasutajaandmete jagamine ja isikupärastatud reklaamimine. Need signaalid on olulised sihtrühmade loomiseks ja remarketingiks. Kui nende kahe uue parameetri jaoks pole nõusolekut antud, ei ole EEA (Euroopa Liidu riigid ja lisaks Norra, Liechtenstein, Island) regioonis enam võimalik luua spetsiifilisi sihtrühmi ega pakkuda isikupärastatud reklaame Google Ads’is.
Lumavi Küpsiste nõusoleku moodul
Uuendus Consent Mode v2 ja EL-i kasutaja nõusoleku poliitika kohta on oluline samm edasi, mis aitab veebisaitidel paremini järgida kasutajate privaatsusega seotud nõudeid. Soovitan rääkida sellest enda arendajaga ning võtta kasutusele tehniline lahendus selle jälgimiseks.
Lumav Commerce on sellele väljakutsele vastanud, luues Küpsiste nõusoleku mooduli, mis on kooskõlas Consent Mode v2 nõuetega. Moodul tagab, et veebisaidid saavad tõhusalt hallata kasutajate nõusolekut küpsiste ja muude jälgimistehnoloogiate kasutamiseks, pakkudes samal ajal kasutajasõbralikku liidest.
Oluline aru saada, et selline lähenemine mitte ainult ei toeta andmekaitse põhimõtteid, vaid aitab ka veebisaitidel usaldusväärsust suurendada. See on e-poe garantii enda kasutajale, et kliendiandmeid kasutatakse lubatud eesmärgil ja nõusoleku küsimine ei ole bänner ilma tegeliku funktsionaalsuseta.
Moodul on lihtne seadistada, kõik väljad on seadistatavad Magento halduses poevaate põhiselt soovitud keeles. Küpsiste nõusoleku moodul on saadaval meie veebipoes M2Start.