Magento on üks tuntumaid e-kaubanduse platvorme, milles on tohutult palju võimalusi e-äri hoogustamiseks. Oleme oma varasemates postitustes põgusalt Magento funktsionaalsustest juba rääkinud, kuid nüüd teeme seda põhjalikumalt ning keskendume selle võimalustele eraldi. Seekord oleme fookusesse võtnud Magentos olevad makseviisid. Magentol on mitmeid juba sisseehitatud maksemeetodeid kui ka juurdelisatavaid mooduleid, mis teevad kaupade eest tasumise mugavaks. Makseviiside populaarsusest nii Eestis kui mujal maailmas räägime mõnes teises postituses.
Paypal
Tegemist on ühe populaarseima sisseehitatud maksemeetodiga Magentos on, millel on üle 150 miljoni kasutajakonto üle maailma. PayPali ja Magento kooslus aktsepteerib kõiki tellimusi, mis on sooritatud kasutades suuremaid deebet- ja krediitkaarte või PayPali kontot. Lisaks võimaldab PayPal e-poes klientidel kaupade eest tasuda ka ilma kasutajakontot omamata.
Magentos on olemas ka eraldi PayPal Express Checkout moodul, millel olemas kõik PayPali tavapärased funktsioonid. Expressi eelis seisneb aga selles, et kasutajatel on võimalik suunduda maksma otse toote või ostukorvi vaatest ehk checkouti läbimine ei ole vajalik. Samuti saab krediitkaardiandmeid salvestada nii, et ei ole vajadust neid alati uuesti sisestada.
Check/Money order
Check/Money order on kõige lihtsam makseviis, mis ei ole seotud ühegi kindla maksevahendajaga. Poe front-endis nimetatakse seda peamiselt arvega tasumiseks. Pärast tellimuse esitamist saadetakse kliendile e-posti peale arve, mille peab tasuma teatud päevade jooksul. Säärast maksemeetodit kasutatakse tihtipeale äriklientide puhul.
Pangalingid kui makseviisid
Pangalingiga maksmine tähendab, et peale makseviisi valikut viiakse klient poevälisesse keskkonda, kus ta saab turvaliselt makse kinnitada. Tegemist on Baltikumis kõige populaarsema maksevõimalusega, mis igal eraklientidele tooteid müüval poel olemas peaks olema. See eeldab konto loomist igasse panka, kust soovitakse makseid vastu võtta, mis omakorda tähendab täiendavaid kulusid – seega sobib variant paremini kaupmeestele, kelle e-poel on piisav käive.
Maksevahendamise teenus
Kui pangalinkide aktiveerimiseks peab sõlmima lepingu iga pangaga eraldi ja maksma mõnikord ka püsitasu, siis maksevahendajad teevad selle töö kaupmehe eest ära ning niiviisi saab võtta klientidelt vastu raha mitmetest pankadest. Maksevahendajad küsivad oma teenuse eest aga väikest vahendustasu.
Üheks populaarseimaks maksevahendajaks Eestis on Maksekeskus (MakeCommerce), kes vahendab kõigi suuremate pankade makseid. Lühidalt – ostu vormistamisel saab klient valida konkreetse panga ehk emuleerib tavalisi pangalinke. Sellisel juhul peab kaupmees sõlmima lepingu ainult Maksekeskusega, mitte eraldi kõikide pankadega.
Maksekeskus sisaldab kõiki nii Eesti, Läti, Leedu kui ka Soome pangalinke ning krediitkaarte. See on hea ekspordiambitsioonidega ettevõttele, kes ei soovi kulutada aega iga välismaa pangaga lepingu sõlmimiseks. Lisaks võimaldab Maksekeskus pangalinkide laekumisi tagastada vaid nupuvajutusega ning seda tasuta.
Samal põhimõttel tegutsevad ka teised maksevahendajad nagu näiteks Paytrail Soomes, Paysera Baltikumis ning Klarna Rootsis. Kuna Eestis on pankasid võrreldes suuremate riikidega vähe, siis on see mõistlik variant mida kaaluda siis, kui plaanitakse siseneda välisturule.
Krediitkaart
Magento pakub ka krediitkaardiga maksmise võimalust. Nii saab ostud sooritada ilma internetipanka sisse logimata, täites vajalikud andmed mugavalt arvutiekraanil.
Ka krediitkaardi puhul saab kasutada maksevahendajate teenust. Üheks selliseks on näiteks EveryPay, kes võitis aastaga kolmandiku Eesti internetikaardimaksete turust. Tegemist on lihtsa ja mugava kaardimaksete kogumise teenusega, mis haldab kaardiandmeid ja internetimakseid kaupmehe eest ning vähendab seeläbi kaupmehe maksete töötlemise riske ja kulusid. Lisaks pakub EveryPay mitmeid uusi võimalusi nagu näiteks ühe-kliki maksed või korduvmaksed, mis on alternatiiviks e-arve püsimakselepingule.
Kinkekaardiga maksmine
Populaarne võimalus e-poes maksmiseks on kinkekaardiga tasumine. Kuigi seda pole Magento Community standardpaketis, on ohtralt erinevaid kinkekaardi mooduleid, mis võimaldavad luua virtuaalseid kinkekaarte vastavalt oma soovile, millega saab checkoutis edukalt maksta. Võimalik on ka reaalset ja virtuaalset kinkekaarti ühildada – st ühe kinkekaardiga saab maksta nii e-poes kui ka füüsilises poes. Kinkekaardiga maksmine on väga lihtne – checkoutis tuleb sisestada vaid kaardi peal olev kood.
Muud makseviisid
Lisaks juba kirjeldatud meetoditele on Magentosse sisse ehitatud veel teisedki makseviisid, mida Eestis eriti ei kasutata, kuid millest siiski lühiülevaate anname. Sellised on näiteks Bank Transfer Payment, Cash On Delivery, Purchase Order, Authorize.net Direct Post, Authorize.net ning Braintree.
- Bank Transfer Payment on makseviis, mille puhul automaatset ülekannet ei toimu, vaid checkoutis on kuvatud kaupmehe pangaandmed. Kui raha on arvele laekunud, peab kaupmees kliendi tellimuse käsitsi kinnitama. Kokkuvõttes on see meetod sama mis arvega (check/money order) maksmine.
- Cash on Delivery tähendab seda, et klient maksab kauba eest selle kättesaamisel ehk ka siin automaatset makse sidumist ei toimu.
- Purchase order on suunatud pigem äriklientidele. Tähendab see seda, et ostlemine käib läbi ettevõtte isikliku purchase order numbri. Ostu vormistades ei ole vaja teha muud, kui sisestada number checkouti ning tellimus ongi sooritatud. Purchase number on aga ühekordne ning seotud kindla tellimusega.
- Authorize.net on sarnane PayPaliga, kuid nõuab kaupmehelt lisatasu. Samas on eeliseks turvalisus ning heal tasemel kasutajatugi. Authorize.net Direct Post tähendab seda, et klient saab oma tehingud sooritada e-poest lahkumata, st ei pea eraldi Authorize.net’i süsteemi sisse logima.
- Braintree on tasuta payment gateway, mis kuulub PayPalile ning on saadaval vaid Magento 2 platvormil.Moodul aktsepteerib makseid, mis tasutakse näiteks krediitkaardiga, digitaalse valuutaga (bitcoinidega), PayPali või Apple Pay’ga.
Kokkuvõtteks
Tõime lühiülevaate erinevatest makseviisidest – kindlasti ei ole see täielik ning turule lisandub pidevalt uusi teenusepakkujaid. Erinevaid makseviise on palju ja tuntud maksevahendaja brändi olemasolu e-poe lehel sisendab tarbijale usaldust.