Kasutades Google Analytics’it, Facebook Pixel’it või mõnda muud veebi analüütika tööriista saame koguda informatsiooni lehe külastajate kohta. Tänu Google Analytics’i User Explorer tööriistale näeme kasutaja põhiseid sessioone ja nendega seotud infot. Mida me ei näe on see, miks kasutajad lahkuvad meie lehelt, mis neile kõige rohkem huvi pakub ja kas kasutajaliideses on vigu, mis vähendavad konversiooni määra?
Selleks, et saada vastus kõikidele nendele küsimustele, soovime tutvustada veebi analüütika tööriista nimega Hotjar. Hotjar võimaldab visuaalselt mõõta kasutajakogemust, näidates kuhu kasutajad hiirega liiguvad ja klikivad ning mis osa lehest nad reaalselt läbivad.
Hotjar on kasulik tööriist mitte ainult turundajatele, vaid ka tootejuhtidele ja disaineritele aidates leida vigu kasutajaliideses ning analüüsides kasutaja tegevusi.
Visuaalse käitumise analüüsimine
Visuaalse käitumise analüüsimiseks on Hotjar’il kaks tööriista – soojuskaardid (heatmaps) ja külastajate salvestused (visitor recordings).
Soojuskaardid koguvad kõik ühel lehel tehtud hiire liigutused, klikkid ja scrollimised ühele kaardile. Soojuskaardid aitavad näha, kuidas erineb kasutaja käitumine vastavalt seadmele, kui palju tehakse vale klikke, palju kasutatakse otsingut, kui kaugele lehel keritakse, millised on populaarsemad menüü elemendid/kategooriad.
Külastajate salvestused võimaldab näha individuaalseid sessioone lehel. Igast sessioonist luuakse video, kus on võimalik vaadata kogu kasutaja teekonda. See on ideaalne tööriist probleemi(de) analüüsimiseks. Näiteks, miks kasutaja lisab tooteid ostukorvi, kuid ei soorita ostu? Kas ostuprotsess on liiga keeruline, tarne liiga kallis või puudub sobiv makseviis?
Miks on oluline kasutaja visuaalse käitumise analüüsimine?
Soovitame Hotjar’i kasutada enne ja pärast kasutajaliidese uuendamist. Enne kasutajaliidese uuendamist tuleks analüüsida vana lahendust, et leida lehel olevad kitsaskohad, kuid samas ka osad, mis klientidele meeldivad. Iga uus kujundus peaks olema lihtsam, efektiivsem ja kasutajasõbralikum kui eelmine. Lumav’is kasutame Hotjar’i kasutajaliidese analüüsimiseks nii e-äri analüüsi kui ka kasutajaliidese disaini loomisel.
Oluline on jälgida kasutajaliidest ka pärast selle uuendamist, testimaks uut lahendust ja avastamaks võimalike uusi kitsaskohti. Näiteks: Kas kliendid jäävad uues lahenduses hätta? Kas sõnastused on ebaselged? Millised bännerid mõjuvad paremini? Vajad abi kasutajaliidese analüüsimisega? Võta meiega ühendust!
Tekstiväljade analüüs
Hotjar’iga on võimalik mõõta tekstiväljade täitmist. See on kasulik tööriist nii registreerumis- ja päringuvormide kui ka ostuprotsessi mõõtmiseks. Vormi analüüsi raportis saab näha, millised väljad jäetakse täitmata või milliseid täidetakse mitu korda ja kui kaua võtab aega kogu vormi täitmine. Selle põhjal on võimalik lihtsustada vorme, jättes välja ebavajaliku. Kui kasutajate poolt on täitmata väljad ikkagi olulised, siis tuleks neid muuta, näiteks kirjeldada välja parema pealkirjaga või lisada selgitavaid tekste. Vajad abi päringuvormide analüüsimise ja efektiivistamisega? Võta meiega ühendust!
Tagasiside
Soojuskaartide ja külastajate videote analüüsimisel on võimalik näha kasutaja käitumist ja eeldada nende emotsioone ja tagasisidet. Samas tuleb arvestada sellega, et videotel puudub heli ja seega ei saa me 100%’selt tõestada enda hüpoteese. Selle probleemi lahendamise jaoks on Hotjar’il tagasiside küsimise võimalused (Incoming, Polls, Surveys).
Tagasiside küsitlused (Feedback Polls ja Surveys) on mõeldud konkreetsete küsimuste või arvamuste (NPS) jaoks, mille põhjal Hotjar koostab ilusad aruanded. Sellised küsitlused võivad sisaldada ainult ühte küsimust või ka mitmeid küsimusi, luues kasutajateste otse sinu veebis. Pikemate küsitluste või uuringute jaoks võid pakkuda kliendile sooduskoodi või osalemist loosimises. Vajad abi tagasiside küsimustiku loomisel? Võta meiega ühendust!
Kokkuvõte
Hotjar on võimas tööriist, mis lubab sisuliselt analüüsida tervet veebilehte. Analüüsida saab pealiskaudsemalt ja ka süvitsi, uurides igat HTML elementi eraldi. Hotjar’i enda soovitus on võtta nädalas 2 tundi, selleks et läbi vaadata külastajate videod ja kaardistada põhilised kasutaja teekonnad ja probleemid.
Hotjar’is on muid veel funktsionaalsuseid lisaks nendele, mis oleme siin artiklis välja toonud. Kui sinu e-poel juba on Hotjar või kui sa tahaksid oma poele Hotjar’i, siis võta meiega ühendust! Oleme Lumavis välja töötanud Hotjar’i paketid, aitamaks Hotjar’i seadistustega ja analüüsiga. Lisaks pakume Hotjar’i koolitusi. Võta meiega ühendust ja leiame sobiva lahenduse!
Vaata ka video tutvustust! ↓