Enne sellele küsimusele vastamist selgitame, mida responsive ehk seadmetundlik veebidisain täpselt tähendab.
Targalt skaleeruv ehk responsive veebidisain tähendab, et koduleht kohandab end ise vastavalt seadme ekraani suurusele, kus seda kuvatakse. Sellisteks seadmeteks on näiteks tahvelarvutid ja nutitelefonid.
Desktop vs nutiseadmed
Nutitelefonide ja mobiilsete seadmete kasutajate arv ületas 2014. aastal tavaliste nn desktop arvutite kasutust. Mobiilsete seadmete osakaalu kasv on omakorda kaasa toonud veebilehtede kuvamise üha väiksematelt ekraanidelt – seda kasvavat tendentsi ei tohiks kodulehe tegemisel ignoreerida. Kuna nutiseadme kasutaja jaoks ei ole juurdepääs internetile ajast ja kohast sõltuv, tähendab see, et kodulehte külastatakse täna mobiilsetest seadmetest märksa suurema tõenäosusega kui kunagi varem.
Klikk vs puudutus
Tavaarvutites kuvatav kodulehe keskkond ei ole loodud mugavaks kasutamiseks väikeste ekraanidega seadmetel. Kui koduleht ei ole nutiseadmele kohandatud, on lehe kasutamine tülikas – ekraanipilti tuleb sisse ja välja suurendada, pisikesi linke ja väljasid on raske tabada, leht on kokku surutud ning sellel on raske navigeerida.
Miks eelistada mobiilisõbralikku lehte?
Täna sooritatakse üle poole otsingutest just mobiilsetest seadmetest. Kui Teie koduleht tuleb otsingutulemustes hästi välja, kuid ei ole mobiilse seadme jaoks optimeeritud, lahkub sealt suure tõenäosusega 61% mobiilikasutajatest. Tekib küsimus, kas kadunud potentsiaalne klient oleks seadmetundliku veebidisaini puhul viibinud minu lehel kauem? Ilmselt jah 🙂
Järgmises postituses räägime responsive veebidisaini kasutegurist ja sellest, kuidas seadmetundlik disain loob etteveõtte kodulehele lisaväärtust.