• et
    • en
    • fi
    • da
    • no
    • sv

Must reede ja hüljatud ostukorvid

Hüljatud ostukorv

29. novembril toimub suur ostlemise päev Must Reede. Termin “Must Reede” (ing k. Black Friday) sai jaemüügi mõistes alguse 1960. aastate Ameerikast, et tähistada jõuluostude hooaja algust. Termin “must” viitab sellele, et poed läksid “mustast” “punaseks”: tol ajal tehti raamatupidamist käsitsi ning punane tint tähistas kahjumit ja must kasumit. Alates Macy tänupühade paraadide algusest 1924. aastal, on tänupühale järgnev reede tuntud kui mitteametlik jõuluostude hooaja algus, ja seda nimetataksegi Mustaks Reedeks.

Panime oktoobris kokku viimase hetke e-poe kontrollnimekirja, mida järgides veeb suurmüügi hooajaks töökorda saada. Tõime välja ka meie lemmiktööriistad kasutajakogemuse analüüsimiseks nagu Google Analytics ja Hotjar, kes mõlemad on Internet Retailer 2020 TOP 1000 veebianalüütika tabelis 1. ja 5.ndal kohal. Loe blogi postitust siit →

Millele me pikemalt postituses ei peatunud, olid hüljatud ostukorvi e-kirjad ja nende automatiseerimine. Eesti E-kaubanduse Liidu hommikuseminaril rääkisime automaatturundusest ja tutvustasime meie partnerite lahendusi Klevu’lt, Custobar’ilt ja Nosto’lt (Internet Retailer 2020 TOP 1000 personaliseerimises 6.koht). 

Barilliance’i statistika andmetel oli 2017. aasta Musta Reede hüljatud ostukorvide keskmine määr globaalselt 72.5%, lauaarvutis 67.1%, tahvelarvutis 70.0% ja mobiilis 77.8%. Miks klient ostukorvi hülgab? Mida on vaja teha selleks, et klient ostukorvi ei hülgaks? Kuidas luua tulemuslik hüljatud ostukorvi e-kiri? Millised on meie lemmiknäited üle maailma? 

Põhjused, miks klient ostukorvi hülgab

miks klient ostukorvi hülgab

75% külastajatest keskmiselt hülgab ostukorvi

  • Lisakulud on liiga suured – Uuri võimalusi, kuidas saatekulusid vähendada, kasutades odavamat pakendit või vahetades postikandjaid.
  • Sunnitud looma konto – Paljud saidid, mis pakuvad konto loomise võimalust, võimaldavad endiselt inimestel end külalistena kontrollida.
  • Pikk ostuprotsess – Kas kassaprotsess on liiga keeruline? Leia samme, mida saab kombineerida või isegi täielikult lõigata.
  • Kogukulusid ei näe – Kuva värskendatud ostukorvisummad kassas ostuprotsessi igal etapil.
  • Ei usaldanud seda veebisaiti – Näita oma poega seotud turvalisuse märki. Readingi ülikooli andmetel on 23% ostjatest ostust loobunud, kuna nad ei usaldanud veebisaidi turvalisust.
  • Veebisaidil on vead või jookseb kokku – Mõnikord on krahhid kontrolli alt väljas, kuid pole mingit vabandust, et mitte testida oma veebisaiti mitme brauseri ja seadme abil.
  • Tarne liiga aeglane – Järgmise või samal päeval kohaletoimetamise ajastul ootavad kliendid kiiret teenust.
  • Range tagastamispoliitika – Lahke tagastamispoliitika kompenseerib lisatootmise ebamugavused, mida põhjustab aja jooksul suurenenud müük.
  • Maksevõimaluste puudumine – Mõned inimesed keelduvad PayPal’ist teised aga ainult seda kasutavadki. Mõlemat on lihtne majutada.
hüljatud ostukorv remarketing

Mida ja kuidas?

  • Peamine teekond, mis oskuslikult automatiseerida. Average open rate – 100 kliendist, kes teavituse saavad 45% avab 21% teevad click through ja 11% ostab!
  • Enne aga analüüsi, miks klient ostukorvi hülgab.
  • Ostukorvist väljumisel annab märku pop-up teavitusega „Hei osta nüüd!“ vajadusel too esile kiireloomulisus.
  • Pane paika teekond, millega katsetada. Saada hüljatud ostukorvi teavitusi nii e-kirjaga kui kuva ostmata jäänud tooteid või nende parimaid variatsioone erinevates kanalites.
  • Parim tava on saata teavitus 5–30 minutit pärast loobumist – sellega saavutatakse maailmas keskmiselt 3%-6,3% CR.
  • Järgmisena uuesti 24 tundi hiljem meenutades langeb CR 2%-i.
  • Kui soovid pakkuda sooduskupongi koodi oota kuni sarja viimase teavituseni.

Milline võiks olla hüljatud ostukorvi e-kirja sisu?

  • Ettevõtte nimi – Anna kliendile teada, kes nendega võtab ühendust.
  • Kliendi nimi
  • Sõbralik toon
  • Toote nimi või üksikasjad – Näita toodet. Mida nad täpselt ostukorvi jätsid?
  • Tuleta neile meelde
  • Kiireloomulisus – Kui nad võivad ostukorvi sattunud esemed kaotada, andke sellest teada. Anna märku, et pakkumine kehtib lühikest aega.
  • Lihtsus – Kuna otsus oma postkasti avada tehakse mõne sekundi jooksul.
  • Pane oma teavituse sisu särama – see peab olema selge, lihtne ja atraktiivne ja kliendile suunatud.
  • Lisa selge CTA – Call to action
  • Loo meeldejääv graafika
  • Paku alternatiivne – “Võib-olla sulle sobiks…”
  • Lisa arvustused ja soovitused
  • Paku sobival hetkel kupongi
  • Optimeeri teavitus mobiilile
  • Ainult 1 tegevus korraga

Inspiratsiooniks näiteid üle maailma parimatest

Jaga postitust sotsiaalmeedias: LinkedIn facebook
product badge Tootemärgised – nutikas viis toodete esiletõstmiseks e-poes
Tootemärgis, inglise keeles badge, on oluline tooteinfo element, mis aitab suunata klientide tähelepanu kindlatele...
Loe lähemalt 07. november 2024
hinnakujundus Konkurentide hinnaseire – miks ja kuidas?
Majanduslangus paneb inimesi rohkem paremate hindade otsingul ringi vaatama – seda teevad nii eraisikud...
Loe lähemalt 27. august 2024

Võta ühendust





    Lumav - Magento Partner

    Magento sertifitseeritud partnerina pakume klientidele parimaid lahendusi mis tagavad ärikasvu.