• et
    • en
    • fi
    • da
    • no
    • sv

Paberivaba laohaldussüsteem Erplylt

E-äri kasvatamisel ei saa üle ega ümber laohaldusest. Mida suuremaks kasvab toodete hulk, seda keerukamaks muutub kogu protsessi haldamine. Siin saab tulla appi modernne tarkvara, mis arvestab nii ettevõtte kui ka sellega töötavate inimeste vajadustega.

Väiksemas ettevõttes, kus kõik on omavahel seotud, saab asjad üle laua rääkides ära aetud. Ettevõtte kasvades loob meeskond oma protsessid ja kui need on kinnistunud, on neid keeruline muuta. Seepärast on oluline teha kohe alguses sobilik, see tähendab skaleeritav valik, et aastate pärast ei peaks tegema kallist platvormi vahetust. Platvormi hind on väike kulu võrreldes juurutamisega ning olgem ausad – kiputakse olema ka mugavustsoonis uute lahenduste kasutuselevõtmisel, isegi kui need aitavad aega säästa. 

Oleme Lumavis päris mitmetel juhtudel käinud klientide back-office’s külas ja mõelnud koos kliendiga kuidas teha protsesse mugavamaks nii töötajatele kui ka klientidele. Allpool kirjutame lähemalt laoprotsessidest, Erply WMS’st (Warehouse Management System) ning miks seda soovitame.

Laotarkvara kasutaja eripära

Laotöölise töö nõuab kiirust ja täpsust, tööd on enamasti rohkem kui jõutakse ära teha ning see võib hooajati erineda. Jõulude või muu kõrghooaja puhul pole harvad juhud kus kogu admin töötajaskond tuleb appi tooteid pakkima. Positsioon võib olla esimene töökoht noorele inimesele (sh. ka autoril) ja võib väita, et laos töötavad inimesed võivad olla keskmisest kiiremad töökoha vahetajad. Seega on onboardingu oluliseks osaks lihtne ja intuitiivne tehniline tööriist. Erinevalt e-poe ja turundustarkvarade kasutamisest peab see andma kasutajale ühe väga selge teekonna, mida mingis olukorras teha. 

Kujuta ette suurt ladu kus pidevalt tuleb kaupa tarnijatelt sisse ja läheb välja. Laotöötajaid võidakse pidevalt katkestada erinevate ootamatustega ning ka suurte saadetiste puhul peab aeg-ajalt töö pooleli jätma. Nii mõnedki laod töötavad veel pliiatsi-paberiga ning peamised digitaliseerimise väärtused – vältida topelt sisestamist ning vähendada vigu, ei ole veel paljudesse ettevõtetesse jõudnud. Ka inimesed ise võivad sellele mugavusest vastu seista.

Toome alljärgnevalt lühidalt erinevaid use case’e ja selgitame kuidas Erply WMS’i funktsionaalsustega neid lahendada. Olgu ka öeldud, et WMS’i saab liidestada ka teiste äritarkvaradega.

Tehniline lahendus

Paberivaba ladu tähendab, et varem paberihunnikuga ringijooksval laomehel on uus tööriist – püstolskänner, mobiiltelefon või lihtsalt arvuti. WMS on sisuliselt veebileht, mida saab ükskõik millises seadmes avada, kuid kõige mugavam on kasutada andmekogujana püstolskännerit.

Kauba vastuvõtmine

Kauba vastuvõtmine on protsess, kus inimlikke eksimusi kipub keskmisest rohkem sisse tulema. Kauba saadavad välja inimesed ja kauba võtavad vastu inimesed – tuleb välja printida ostudokument, seal kaup ükshaaval kontrollida ning erinevused arvutisse trükkida. Seejärel tuleb kaup riiulisse õigesse kohta viia. 

Erply WMS’i korral kuvatakse ostutellimus otse ekraanile ning sissetulevat kaupa võib “piiksutada” mugavalt aluselt/kastist võtmise järjekorras – tead alati, milline kaup on juba vastu võetud ja millised veel vajavad lugemist. Ühte ostutellimust võib võtta vastu mitu inimest. Erply WMS’ga  on võimalik ka kauba vastuvõtmine pooleli jätta või vastuvõtualalt otse laoaadressidele viia.

Müügitellimuse komplekteerimine 

Ilma digilaota tähendaks komplekteerimine paber näpus mööda laoruumi kauba otsimist ja seejuures otsustamist mis kaupa mis järjekorras võtta. Kogenumad laotöötajad teavad peast kus kaup laos asub, vähem kogenumatel on sel juhul korralik õppimiskurv. See on aja- ja energiamahukas ettevõtmine, mis on välditav Erply WMS’i kasutuselevõtmisega. Erply WMS suunab kasutaja müügitellimusel olevat kaupa noppima kõige lühemat trajektoori pidi, mis teeb tellimuste täitmise kiireks ja efektiivseks ning laotöötajat säästvaks. 

WMS’is saab laoaadressile määrata teavituse, millise seadmega kauba kätte saab. Näiteks kui toode asub kõrgemal ja kättesaamiseks on vajalik eritõstuk, siis hoiatatakse kasutajat sellest juba enne komplekteerima asumist. Kui tellimus on komplekteeritud ja kasutatakse transpordi liideseid (DPD, Smartpost jt), prinditakse kinnitamisel automaatselt välja vajalikud pakisildid ning teavitatakse transpordifirmat ootavast kaubast!

Ülalpool mainitut saab klient ise seadistada arvestades oma ettevõtte eripärasid.

Veel lahendusi

Lisaks kaup sisse/kaup välja lahendustele võimaldab Erpy WMS mugavdada ka mitmeid muid funktsionaalsusi. Inventuuri tegemise järgselt saab mugavalt kontrollida erisusi laoaadresside ja inventuuri tulemuste vahel.  Selleks, et jooksvalt laoseisud korras hoida, saab kasutada funktsionaalsust, mis laseb laotöötajal kontrollida riiulisse jäävat kogust. Niimoodi saab hoida laoseisud jooksvalt õiged. 

Kokkuvõte

Ladu on e-äri lahutamatu komponent ja kasvava e-äri edukuse hügieenifaktoriks on toimiv laosüsteem.

Postituse alguses rääkisime sellest, et protsessid tekivad parimatest praktikatest, kuid siin on üks nüanss: “Heavy customization is the root of all evil,” ütlevad tarkvaraarendajad (vähemalt vabavaraliste osas) ning see kehtib ka laotarkvara korral.

Nullist ehitatud lahendused võivad olla tiimi jaoks mugavad ning tekitada omanikutunde nende väljatöötajate hulgas, kuid sarnaselt erilahendusele võib tähendada supporti kadumist ja/või lihtsalt ajast maha jäämist. Hea lähteülesanne oma WMS’i loomiseks tähendab nii tarkara mugavdamist kui ka inimeste protsesside muutmist vastavalt parimatele praktikatele. Implementeerimisel on Erply tiim teie ettevõttele toeks.

Erply POS’i kasutavad mitmed maailma tipp-brändid (nt Zapos) kui ka alustavad ettevõtted. Ajasääst on mõõdetav – näiteks ühel juhul oli enne 400 tellimusega laos 8 täiskohaga laomeest, kuid peale implementeerimist 800 tellimusega 4 (sh 2 öise vahetusega) laotöötajat. 

Tule konsultatsioonile ning aitame koos Erplyga mõelda kuidas ladu koos e-poega sünergias tööle panna!  

Jaga postitust sotsiaalmeedias: LinkedIn facebook
product badge Tootemärgised – nutikas viis toodete esiletõstmiseks e-poes
Tootemärgis, inglise keeles badge, on oluline tooteinfo element, mis aitab suunata klientide tähelepanu kindlatele...
Loe lähemalt 07. november 2024
hinnakujundus Konkurentide hinnaseire – miks ja kuidas?
Majanduslangus paneb inimesi rohkem paremate hindade otsingul ringi vaatama – seda teevad nii eraisikud...
Loe lähemalt 27. august 2024

Võta ühendust





    Lumav - Magento Partner

    Magento sertifitseeritud partnerina pakume klientidele parimaid lahendusi mis tagavad ärikasvu.