Iga ettevõtte jaoks on oluline olla nähtav ning üks lahendus selleks on kodulehe optimeerimine ehk SEO. See on üks parimaid ja sobilikumaid internetiturunduse strateegiaid suurendamaks liiklust veebilehel ning saavutamaks võimalikult kõrge positsioon otsingutulemuste seas.
Vaieldamatult kõige populaarsem otsingumootor on Google, mille valduses on üle 77% otsinguturust. Googles nähtaval olemiseks peab SEO võimalusi aga targalt ära kasutama.
Metamärksõnad- ja kirjeldused
Üheks lihtsaimaks viisiks SEO efektiivsuse tõstmisel on metamärksõnade- ja kirjelduste ning alt-tekstide lisamine, mida saab rakendada nii toodetele, kategooriatele, sisulehtedele kui ka kogu poele üldiselt.
Metakirjeldused on lühikesed tekstijupid (soovitatavalt kuni 160 tähemärki), mis kirjeldavad veebilehe sisu. Nende järgi saab kasutaja otsustada, kas külastada lehte või mitte. Seetõttu on metakirjeldus üks väärtuslikuim SEO element suunates külastajad otsingust veebilehele.
Metamärksõnade eesmärk on sarnane metakirjelduste omaga – aidata otsingumootoritel mõista lehe sisu. Optimaalne sõnade arv ühe lehe või toote kohta on kuni 10. Märksõnade olemasolu metakirjelduses ei mängi rolli lehe positsioneerumises otsingutulemustes, kuid neil on siiski tähtis osa klientide kaasamises ja lehe klikitavuse suurendamises.
Magento 2 standardfunktsionaalsuses on olemas ka automaatne metakirjelduste ja pealkirjade genereerimise võimalus. Tegevus on aga limiteeritud – lauseid on võimalik kombineerida vaid olemasolevatest sõnadest (näiteks kategooria või toote nimedest). Seetõttu on parem luua metakirjeldused manuaalselt ning spetsiaalselt konkreetse veebilehe jaoks.
Alt-tekstid
Alt-teksti lisamine on oluline siis, kui veebilehel on pildilist sisu. Tegemist on alternatiivse tekstiga, mis kuvatakse siis, kui kasutaja mingil põhjusel pilti ennast ei näe (aeglane ühendus, viga atribuudis jm).
Lisaks on alt-teksti olemasolu asendamatu nägemispuudega inimestele pildilise sisu tajumiseks.
Google Sitemap
SEO parandamiseks on Magentos olemas ka Google Sitemap lisamise võimalus. Tegemist on faili(de)ga, mis sisaldab linke kõikidele veebisaidi sisulehtedele. Selle järgi oskavad Google’i robotid hõlpsamalt vajalikke lehti üles leida ning neid otsingutulemustes kuvada.
Robotite indekseerimine
Otsingus parema positsiooni saavutamiseks peaks lubama robotite indekseerimise – tähendab see seda, et Google hakkab otsima konkreetset veebilehte ning kui see on märgitud keelatuks, siis leht otsingutulemustes ei ilmu.
Canonical URLs
SEO sõbralikud URL-id (ingl. k canonical URLs) võimaldavad otsingmootoritel aru saada sarnaste URL-ide ühest ja samast sisust – mõnikord võib leiduda tooteid või sisu, mis on olemas mitmel URL-il või isegi veebilehel. Kasutades canonical URL tööriista, võivad need eksisteerida lehe positsiooni kahjustamata.
301 ümbersuunamine
SEO mõistes on olulise väärtusega 301 suunamine ehk püsiv ümbersuunamine ühelt URL-lt teisele. Kasutatakse näiteks siis, kui lehel tehakse struktuurimuudatusi või liigutakse üle uuele domeeninimele. Kui suunamist ei tehta, võib kaotsi minna kogu lehe liiklus.
Suunamised peab tegema ka siis, kui liigutakse http pealt https (turvalisema) protokolli peale.
Kokkuvõtteks
Eelnevalt välja toodud funktsionaalsuste nimekiri ei ole kindlasti täielik. Leidub palju teisi traditsioonilisi kui ka Magento-spetsiifilisi meetodeid, mille abil veebileht otsingumootorite sõbralikuks muuta.
Otsimootoritele optimeerimise praktikad muutuvad aga pidevalt, mistõttu on oluline olla valdkonnaga kursis ning teha järjekindlat uurimistööd.